طراحی لوگو دندانپزشکی؛ ایده‌ای برای بهتر دیده‌شدن

دنیای گرافیک با طراحی لوگو دندانپزشکی و پزشکی به کمک ‌پزشکان آمده ‌است. در صنعت دندانپزشکی، داشتن یک لوگوی عالی ضروری است. حقیقت این است که دندان‌پزشک‌شدن به سال‌ها آموزش نیاز دارد، اما چیزی که در دانشکده دندان‌پزشکی به شما نمی‌آموزند، این است که چگونه مطب خود را نشانه‌گذاری و برند کنید. شما با طراحی لوگو دندان‌‌ پزشکی حرفه‌ای می‌توانید اعتماد افراد را جلب کنید تا بیماران به مطب شما جذب شوند.
لوگو شما می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارهایی باشد که برای جذب بیماران جدید استفاده می‌کنید. اکثر دندان‌پزشکان و پزشکان به این دلیل که در حال خرید یا شروع یک مطب هستند، طراحی لوگو را در دستور کار خود قرار می‌دهند. برخی دیگر به‌دلیل این‌که در حال تغییر نام مطب دندان‌پزشکی یا پزشکی خود هستند، لوگوی جدیدی را ایجاد خواهند کرد. در هر صورت طراحی لوگو ضرورتی برای دندان‌پزشکان و پزشکان محسوب می‌شود که نمی‌توان از آن غافل شد. در ادامه بیشتر با این مقوله آشنا خواهید شد.


لوگو پزشکی و دندانپزشکی چیست؟

لوگوی دندان‌پزشکی و پزشکی بخشی از نام و نشان مطب شما است که با زبان شکل و نماد با مخاطبان هدف شما صحبت می‌کند؛ بنابراین شما قبل‌از طراحی لوگو باید برای شناسایی دقیق هدف و مخاطب وقت کافی بگذارید. لوگوهای دندان‌پزشکی باعث می‌شوند تا هویت مطب شما بیش‌از‌پیش تقویت شود.
قبل‌از طراحی لوگو دندانپزشکی و پزشکی مختص خود، بهتر است سوالاتی را پاسخ دهید که چگونه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید؟ چرا یک مخاطب تمایل به مراجعه به دندان‌پزشک دارد (دهان سالم، لبخند زیبا، درد دندان، تعویض دندان و...)؟ چه چیزی آن‌ها را از رفتن به مطب پزشک و دندان‌پزشک باز می دارد (قیمت، عدم آگاهی، ناراحتی)؟ چگونه می‌توانید به علایق این مخاطب توجه کنید؟ چگونه می‌توانید علایق، انتظارات یا حتی راه‌حل‌های نه‌چندان علمی آن‌ها را در لوگوی خود ادغام کنید؟
هنگامی‌که به پاسخ دقیق درخصوص این سوالات رسید، می‌توانید از آن‌ها برای ایده‌پردازی در طراحی لوگو دندان پزشکی و طراحی لوگو پزشکی خود استفاده کنید. در واقع از این اطلاعات برای ایجاد شعاری استفاده کنید که واقعا با مخاطبان شما همراه و همگام شود.


ویژگی‌های طراحی لوگو دندان پزشکی

هر نوع از طراحی لوگو ویژگی‌هایی را دارد که مشابه به یکدیگر هستند، طراحی لوگو دندان پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به تعدادی از ویژگی‌های لوگو دندان پزشکی و پزشکی اشاره خواهد شد تا دریابید که یک لوگوی حرفه‌ای و موثر چه مواردی را شامل می‌شود.
• رنگ
درحالی‌که رنگ آبی، سبز، خاکستری و سفید به دلیل ارتباط آن‌ها با پاکیزگی و سلامتی انتخاب‌های محبوبی برای لوگو دندان‌پزشکی و طراحی لوگو پزشکی به‌نظر می‌رسند، اما تنها گزینه‌های شما نیستند. بهترین رنگ‌ها برای لوگوی دندان‌پزشکی، آن‌هایی هستند که با بیماران شما همگام شوند و از سایر رقبا متمایز باشند. به دنبال رنگ‌هایی باشید که خدمات شما را منعکس می‌کنند و در عین‌حال حسی جذاب و حرفه‌ای ایجاد می‌کنند.
• تایپوگرافی
همان‌طور که به‌دنبال فونت برای لوگوی خود هستید، به بیماران خود فکر کنید. فونت های شما باید بیش‌از هر چیز به‌راحتی برای بیماران قابل خواندن و تشخیص باشد. طراحی لوگو دندان پزشکی و طراحی لوگو پزشکی شما شاید از روی یک فایل در صفحه کامپیوتر عالی به‌نظر رسد؛ اما باید در هر زمینه‌ای که دیده می‌شود، خوانا باشد، از جمله در ساختمان، خبرنامه، رسانه‌های تبلیغاتی و.... . در این مورد قانون ۳ ثانیه را اعمال کنید. مردم باید بتوانند در عرض ۳ ثانیه نام تجاری شما و آن‌چه شما را از رقبای خود متمایز می‌کند، بدانند. تصور کنید که لوگوی شما در ساختمان شما برای افرادی که در خیابان در حال رانندگی هستند، چگونه به‌نظر می‌رسد؟ آیا آن‌ها می‌توانند حروف لوگوی شما را بخوانند و خدمات ویژه شما را تشخیص دهند؟
• نماد
اکثر مطب‌های دندان‌پزشکی یکی از نمادهای کلاسیک متداول را در لوگوی خود انتخاب می‌کنند. این نمادها معمولا شامل لبخند، دندان و ابزارهای دندان‌پزشکی هستند. این نمادها در انتقال سریع خدمات شما کار بسیار خوب عمل می‌کنند؛ اما ممکن است رقیب شما از قبل، از آن‌ها استفاده کرده‌ باشد. اگر می‌خواهید لوگوی خود را متمایز کنید، به دنبال نمادهایی باشید که رویکرد استعاری‌تری برای انتقال آن‌چه انجام می‌دهید و احساسی که در بیماران ایجاد می‌کنید، داشته باشند.





نکاتی در خصوص طراحی لوگو دندان‌ پزشکی و پزشکی

اگر می‌خواهید لوگو مطب دندان‌پزشکی و پزشکی شما موثر باشد، مردم باید بتوانند پس‌از یک نگاه آن را به خاطر بسپارند. در بیشتر موارد، این تمام توجهی است که لوگوی شما از سوی افراد دریافت می‌کند. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از عناصر یا سبک‌های هنری منحصربه‌فرد است که نمادی از نام یا تخصص شما هستند. استفاده از یک دندان سبک و سالم، رایج‌ترین نمونه طراحی لوگو دندان پزشکی است؛ اما سعی کنید، در این زمینه خلاقانه عمل کنید. اطمینان حاصل کنید که طرح شما برای افرادی که می‌خواهید جذب آن‌ها شوند، مناسب است. به‌عنوان مثال، اگر خدمات دندان‌پزشکی اورژانسی ارائه می‌دهید، می‌توانید صلیب قرمز اورژانسی برای لوگوی شما مناسب باشد. اگر پیش‌نهاد خدمات منحصربه‌فرد شما، دندان‌پزشکی بدون انتظار است، می‌توانید یک ساعت هم به آن اضافه کنید، اگر در دندان‌پزشکی کودک تخصص دارید، استفاده از فونت کودکانه در طراحی لوگو دندان پزشکی منطقی است، اگر در پروتز یا ایمپلنت تخصص دارید، فونت یا طرح شما باید با مخاطبان مسن صحبت کند. در ادامه نکاتی را راجع‌به طراحی لوگو دندان‌پزشکی، طراحی لوگو پزشکی و همین‌طور طراحی لوگو تجهیزات پزشکی مطالبی ارائه شده ‌است.
• ضرورت سادگی در طراحی لوگو دندانپزشکی
طراحی لوگوی ساده همیشه در صحبت با بیماران و فراخواندن احساسات آن‌ها مؤثر است. یک طراحی تمیز و ساده می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته‌ باشد. معروف‌ترین نمونه طراحی ساده لوگو، لوگوی برند نایک است. هیچ متنی در طراحی لوگوی این برند جود ندارد، فقط نمادی وجود دارد که سرعت و دقت را تداعی می‌کند. ناگفته پیدا است که تاثیر این لوگو در جهان به چه صورتی عمل کرده‌ است. طبیعی است که یک مطب دندان‌پزشکی مانند برند نایک یکی از به‌یادماندنی‌ترین برندهای دنیا نخواهد بود؛ بنابراین ممکن است، نخواهید به سادگی نایک پیش بروید؛ اما همچنان می‌توانید از عنصر سادگی استفاده کنید تا مطمئن شوید که عناصر زیادی را طراحی لوگو دندانپزشکی خود وارد نمی‌کنید. به‌یاد داشته ‌باشید که شما به‌عنوان یک دندان‌پزشک قرار است، لوگوی خود را از یک تابلوی فضای باز گرفته تا بروشور مطب، مورد استفاده قرار دهید؛ بنابراین در برخی از موقعیت‌ها عناصر بیش‌از حد زیادی، جزئیات دقیق را از بین خواهد برد.
• ضرورت به‌یادماندنی‌بودن طراحی لوگو پزشکی
پزشکی یکی از چالش برانگیزترین رشته هایی است که می‌توانید برای حرفه خود انتخاب کنید. درحالی‌که نیازهای روزانه کار در پزشکی می‌تواند دشوار باشد، ساختن یک نام تجاری برای کسب‌وکار پزشکی شما نباید چنین باشد. چه در بیمارستان کار کنید و چه برای یک شرکت داروسازی، لوگوی پزشکی حرفه‌ای، اعتماد را در بیماران ایجاد می‌کند و تخصص شما را به مخاطبان منتقل می‌کند.
استراتژی که می‌توانید استفاده کنید، قراردادن لوگوی خود روی یک تکه کاغذ با چندین لوگوی دیگر است. کاغذ را حداقل به مدت ۱۵ ثانیه به کسی نشان دهید. پس‌از آن، کاغذ را بردارید و از آن‌ها بخواهید تا جایی که می‌توانند لوگوها را به‌خاطر بیاورند. آیا عناصر لوگوی شما بخشی از آن چیزی بوده‌است که آن‌ها توصیف کرده‌اند یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است، شما در طراحی لوگو پزشکی خود به‌درستی عمل کرده‌اید. برخی از لوگوهای پزشکی، بیش‌ازحد پیچیده هستند و درک کامل مفهوم آن را برای بینندگان دشوار می‌کند. به‌جای تلاش بیشتر برای دیدن آن، بسیاری فقط لوگوی شما را رد می‌کنند، چیزی که شما نمی‌خواهید؛ چراکه شما سعی دارید، لوگوی شما از رقبا متمایز باشد؛ اما این بدان معنا نیست که این لوگو باید پیچیده باشد. سادگی اغلب بهترین راه برای نزدیک شدن به طرح‌ لوگوی دندان ‌پزشکی ماندگار است.
• ضرورت همه‌کاره‌بودن در طراحی لوگو تجهیزات پزشکی
از آن‌جایی که در شرکت‌های تجهیزات پزشکی، مشتریان اصلی آن‌ها مراکز بهداشتی و پزشکان و دندان‌پزشکان هستند، ضرورت طراحی لوگو تجهیزات پزشکی حرفه‌ای، دو چندان خواهد بود. لوگوی شما ممکن است در ابعاد بروشور عالی به‌نظر رسد؛ اما در مورد سایر رسانه‌ها چطور عمل می‌کند؟ برای آزمایش تطبیق پذیری لوگوی خود، آن را چاپ و در پس‌زمینه‌های متفاوت چندرنگ، یک‌رنگ، رنگ معکوس، سیاه و سفید بررسی کنید. تصور کنید روی لیوان‌ها، خودکارها، جاکلیدی‌ها و سایر موارد چگونه به‌نظر خواهد رسید. در مراحل بعد تصور کنید لوگوی شما در اندازه یک بیلبورد یا یک تمبر پستی چگونه خواهد بود؟ آیا همچنان پیام شما را منتقل می‌کند؟ رنگ اغلب مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده تطبیق‌پذیری است. ممکن است فرآیند طراحی را سیاه و سفید شروع کنید تا بتوانید روی شکل و مفهوم تمرکز کنید. سپس رنگ‌ها را اضافه کنید و بعدا تغییر دهید. رنگ‌ها بر هزینه چاپ لوگوی شما تاثیر می‌گذارند. به‌طورکلی، رنگ بیشتر به این معنی است که چاپ آن گران‌تر رقم خواهد خورد؛ بنابراین قبل‌از تصمیم‌گیری در مورد رنگ، از هزینه‌ای که بابت طراحی لوگو تجهیزات پزشکی خود مطمئن شوید.


کلام آخر

درنهایت می‌توان گفت طراحی لوگو دندانپزشکی و طراحی لوگو پزشکی به دور از هنر و سلیقه، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد. راه‌های مختلفی برای ایجاد یک لوگوی تاثیرگذار وجود دارد که بتواند شما را به‌یادماندنی و متمایز از بقیه کند. برای طراحی لوگو دندانپزشکی که لبخند را بر لبان بیماران شما بیاورد، باید گرافیست شما در استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها تبحر ویژه داشته ‌باشد. لوگو دندان‌‌پزشکی اگر حرفه‌ای طراحی شده‌ باشد، به‌مراتب بهتر از ایجاد صرفا یک نام تجاری خواهد بود. یک لوگوی خوب باید با یک نام خوب همراه باشد. نام مطب دندان‌پزشکی شما باید برای مخاطبان هدف شما معنادار و مثبت باشد و از جمله عناصر دیگر از نظر قانونی در دسترس شما باشد.
شبکه چاپ با دارا‌بودن نیروی متخصص و باتجربه در حوزه طراحی لوگو در بخش علوم پزشکی می‌تواند رضایت نهایی شما را تضمین کند. این مجموعه به دلیل همکاری با بیش‌از 100 برند مطرح در کشور، این مهارت و تجربه را کسب کرده است تا بتواند سلایق پزشکان و دندان‌پزشکان و شرکت‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی را جلب کند. شما از هر نقطه کشور می‌توانید سفارش خود را انجام دهید و طراحی، چاپ و بسته‌بندی و... را به شبکه چاپ بسپارید. به عبارت خلاصه سفارش از شما، صفر تا صد کار با شبکه چاپ.



مطالب مرتبط

چاپ پوشه پزشکی