بایدها و نبایدها در طراحی لوگو صرافی

طراحی لوگو صرافی یک کار حرفه ای و هنرمندانه است! صرافی ها با خدمات ارزی، تبدیل پول، طلا و سکه سروکار دارند. پس طراحی لوگوی صرافی باید در حد این خدمات باشد. لوگوها نماد مهمی از برند صرافی هستند. شاید برخی تصور کنند طراحی لوگوی پول خیلی آسان و بدون پیچیدگی است؛ درصورتی‌که آماده سازی آن باید با دقت و تمرکز بالا انجام شود. طراحی لوگو صرافی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت، هدف کسب‌وکار و شعار آن باشد.
زمانی که طراحی لوگوی خدمات ارزی انجام می شود، باید به تمام جنبه های کاری صرافی ها توجه شود. یعنی صرفا نمایش پول یا علامت دلار نمی تواند یک لوگوی حرفه ای را ایجاد کند. فقط یک طراح لوگو باتجربه می تواند ایده های جدید را در طراحی لوگو صرافی استفاده کند.
آشنایی با برخی بایدها و نبایدها در طراحی لوگوی صرافی کمک زیادی در بهبود نتیجه ی کار خواهد داشت. یک طراح لوگو خدمات ارزی باید بداند چه طرح هایی مناسب این کار است. همچنین باید ارتباط خوبی با رنگ ها داشته باشد. به‌کار بردن رنگ های خاص در طراحی لوگو، آن را جذاب‌تر می کند. البته رنگ انتخابی باید مورد تایید کارفرما قرار گیرد.


چرا طراحی لوگو برای صرافی ها مهم است؟

پیش‌از پرداختن به اصول طراحی لوگو صرافی، لازم است اهمیت آن را بشناسید. یک صرافی معتبر با افراد خاصی سروکار خواهد داشت. معمولا قشر خاصی از جامعه مانند مدیران ارشد، مدیران کارخانجات و تاجران ارتباط زیادی با صرافی ها دارند. این افراد برای دریافت خدمات ارزی یا خرید سکه به صرافی مراجعه می کنند.
صرافان باید محیط کاری خود، لوگو و برند خود را آماده ی حضور این افراد کنند. طراحی لوگوی خدمات ارزی دقیقا به اندازه ی خدمات انجام‌شده، اهمیت خواهد داشت. زمانی که طراحی لوگو صرافی با ظرافت و زیرکی انجام شده باشد، بهتر در ذهن مخاطب و مشتری باقی خواهد ماند.
بگذارید با یک مثال اهمیت طراحی لوگو برای صرافی ها را ذکر کنیم. شما تصور کنید می خواهید از عزیزترین مهمانان خود پذیرایی کنید تا همیشه در یاد آن‌ها باقی بمانید؛ در این صورت قطعا از بهترین غذاها و خدمات رفاهی برای آنان فراهم خواهید کرد. پیش‌از هر چیزی هم به نظافت و پاکیزگی منزل می پردازید. اهمیت طراحی لوگو به اندازه ی همین نظافت منزل است! یعنی حتی اگر بیشترین خدمات ارزی را هم به مشتری ارائه دهید؛ ولی برند شما لوگوی اختصاصی نداشته باشد، زودتر از یاد مخاطب خواهید رفت. در مقابل اگر لوگوی برند صرافی شما ویژگی های خاصی داشته باشد، همیشه با دیدن طرح لوگو متوجه برند شما خواهند شد.






طراحی لوگو صرافی چه اصولی دارد؟

برای آن که طراحی لوگوی پول با رضایت مخاطب انجام شود، باید چند اصل مهم را رعایت کرد. اگر می‌خواهید لوگو صرافی خود را با نمونه های برتر مقایسه کنید، حتما باید اصول آن را بشناسید. در غیر این صورت نمی توانید قضاوت دقیقی در کار ایجاد کنید. مهم ترین اصول طراحی لوگوی صرافی عبارتند از:
• ارتباط موضوعی • نمایش تمام جنبه های کاری • وجود نام برند • طراحی مرحله‌ای • تناسب کلاس کاری در ادامه اصول اصلی در طراحی لوگوی پول را بررسی خواهیم کرد. اگر می خواهید خاص ترین لوگو را برای صرافی داشته باشید، حتما اطلاعات این بخش را مطالعه کنید.
• ارتباط موضوعی طراحی لوگو صرافی باید دقیقا مرتبط با این خدمات باشد. پیش‌از آن که طراح لوگو تصمیم به انجام کار بگیرد، باید موضوع را کامل بشناسد. پس یک طراح لوگوی صرافی، باید بداند که خدمات ارزی و تبدیل پول توسط صرافی ها انجام می گیرد. هرچه لوگو ارتباط موضوعی بیشتری با خدمات صرافی ها داشته باشد، راحت تر در ذهن مردم باقی می ماند. در نتیجه برند آن صرافی رشد سریع تری را تجربه می کند. برای مثال استفاده از طرح گیاهان یا مناظر طبیعی در طراحی لوگو صرافی، اصلا جلوه ی خوبی ندارد؛ چراکه هیچ‌گونه ارتباط موضوعی با فعالیت صرافان نخواهد داشت.
زمانی که افراد لوگو یک صرافی را مشاهده می کنند، باید متوجه نوع فعالیت و خدمات آن شوند. در غیر این صورت لوگو طراحی شده ارزشی نخواهد داشت.
• نمایش تمام جنبه های کاری دریافت اطلاعات کافی از صرافان گام مهمی در موفقیت طراحی لوگوی این مجموعه ها خواهد داشت. برخی اوقات ویژگی های خاص یک صرافی می تواند جرقه ی ایجاد طرح خاص برای لوگو شود. پس بهتر است راجع به نوع ارزهای موجود و تمام خدمات قابل ارائه در صرافی ها ار مدیریت آن ها سوال بپرسید. برای مثال ممکن است یک صرافی ارز خاصی را ارائه کند. طراحی لوگوی آن صرافی بهتر است به ارز مخصوص مربوط باشد. با این کار برندسازی به قو ی ترین شکل ممکن انجام می شود؛ چراکه ویژگی منحصربه‌فرد صرافی در لوگوی آن مشهود است.
• وجود نام برند صرافی ها معمولا برند ثبت شده دارند. وجود نام برند در طراحی لوگو صرافی یک اصل بسیار مهم است؛ چراکه لوگو به نوعی نماد تصویری برند محسوب می شود. البته قرار دادن نام برند در طراحی لوگو باید با تایپوگرافی خیلی شیک انجام شود. نحوه ی تایپ نام برند یا بخشی از آن در طراحی لوگو و همچنین رنگ نوشته، تاثیر زیادی بر مطلوب بودن آن خواهد داشت. بهتر است در نحوه ی درج نام برند در طراحی لوگوی صرافی، می توانید برند رقبای خود را بررسی کنید.
همچنین تجربه ی طراح لوگو و گرافیست می تواند در انتخاب رنگ و مدل تایپوگرافی برند کمک زیادی کند؛ پس حتما نظر طراحان را بپرسید. بهتر است تایپوگرافی ساده و در عین‌حال جدید را برای درج نام برند در لوگو صرافی استفاده کنید.
• بهره مندی از نمادها در طراحی لوگوی پول، می توان از نمادهای مرتبط استفاده کرد. بری مثال نماد دلار یا سکه ی ایرانی می‌تواند ایده ی مناسبی برای طراحی لوگوهای مربوط به صرافی باشد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که تابه‌حال طرح های زیادی با این نمادها اجرا شده اند. پس برای آماده سازی یک لوگوی خاص، باید ذوق و سلیقه به خرج داد؛ تا در عین سادگی، طرح جذابی را خلق کرد.
مراقب باشید توجه به نمادهای مرتبط با خدمات صرافی و جابجایی ارز، باعث شلوغ شدن لوگو نشود. استفاده ی هوشمندانه از این نمادها می تواند یک لوگوی شیک و در عین حال ساده را ایجاد کند. لوگوهای شلوغ به هیچ وجه با فعالیت صرافی ها تناسب ندارد. مطالعه در مورد صرافی ها می تواند در انتخاب نمادهای مرتبط به شما کمک کند. حتی بررسی تاریخچه صرافی ها هم می تواند ایده های جذابی را ایجاد کند.
• تناسب کلاس کاری صرافی ها با افراد پردرآمد سروکار دارند؛ پس لوگوی آن ها هم باید تناسب کافی را داشته باشد؛ یعنی در انتخاب المان‌ها، طرح‌ها، رنگ لوگو، حالت‌ نوشته‌ها و فضای لوگو باید به تناسب کلاس کاری توجه کرد. برای مثال طراحی لوگوی پول که با رنگ سبز و طلایی آماده شده باشد، قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. در صورتی‌که طراحی لوگو صرافی به هیچ‌وجه با طرح های اسلیمی یا خطوط نامنظم جالب نمی شود. استفاده از رنگ هایی مثل قرمز و زرد هم ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد.
اگر در طراحی لوگو صرافی کلاس کاری مد نظر قرار نگیرد، مشکلات زیادی را برای صرافان ایجاد خواهد کرد. چون لوگو برای همیشه نماد آن صرافی است. پس باید یک‌بار به‌طور اصولی و متناسب با طراحی شود.


هزینه طراحی لوگوی صرافی چقدر است؟

طراحی لوگو صرافی با توجه به تعداد اتودهای آن، نوع لوگو اعم از تصویری، مونولوگ، ترکیبی و تایپوگرافی هزینه متفاوتی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه طراحی لوگو باید با مجموعه هایی که این خدمات را ارائه می دهند، صحبت کنید.
به هیچ وجه در هنگام ثبت سفارش طراحی لوگو صرافی، روی هزینه تمرکز نکنید. نتیجه ی دلچسب و طرح خاص لوگو ارزش هرینه کردن دارد. به جای تمرکز روی هزینه، به کیفیت طرح لوگو و خاص بودن آن توجه کنید. انتخاب گرافیست باتجربه و مراکز معتبر برای انجام خدمات طراحی لوگو خدمات ارزی هم گزینه ی مهمی است. افرادی که در زمینه طراحی لوگو تجربه بالایی دارند، می توانند زیباترین و مرتبط ترین طرح ها را پیاده کنند. در شبکه چاپ با وجود تجربه ی فراوان در زمینه طراحی لوگو، قیمت ها خیلی مناسب است.


نمونه طراحی لوگوی خدمات ارزی در شبکه چاپ

برای سفارش طراحی لوگوی صرافی می توانید نمونه کارهای حرفه ای و مدرن شبکه چاپ را بررسی کنید. قیمت مناسب، طراحی های به روز و امکان چاپ لوگو جزو مهم ترین مزایای این مرکز است. لوگوهای طراحی‌شده تناسب کافی با خدمات ارزی و پولی را دارند. در ضمن از نظر رنگ و فونت هم جزو محبوب ترین ها هستند.
شما می توانید طراحی لوگوی ارز دیجیتال را هم از برند شبکه چاپ بخواهید. این روزها که خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بین مردم رواج پیدا کرده است، خدمات طراحی لوگو صرافی با استقبال خوبی مواجه شده است. طراحی انواع لوگوهای صرافی با توجه به نوع فعالیت ها و خدمات عرضه‌شده، توسط شبکه چاپ انجام می گیرد.