طراحی لوگو صنایع غذایی

خوردن مواد غذایی در وهله ی اول با چشم انجام می گیرد. به بیان دیگر طراحی لوگو صنایع غذایی می-تواند اولین نکته در استفاده از آن باشد. همه ی افراد پیش‌از امتحان کردن یک ماده ی غذایی، ابتدا با مشاهده ، آن را بررسی می کنند.
طراحی لوگو مواد غذایی به‌نحوی انجام می گیرد تا بتواند مخاطبان را جذب کند. در صنعت تولید و عرضه ی محصولات غذایی، باید علاوه‌بر کیفیت و ظاهر آن، به برند و نحوه ی بسته‌بندی توجه کرد؛ یعنی حتی اگر غذا و خوراکی با بهترین و درجه یک ترین مواد اولیه تهیه شوند؛ اما شیوه ی ارائه و بسته بندی آن مناسب نباشد، هیچ ارزشی پیش مخاطب نخواهد داشت.
تمامی افراد به برند مواد غذایی توجه زیادی دارند. طراحی لوگو محصولات غذایی اولین چیزی است که از یک برند نمایش داده می شود. برندها همگی یک مشخصه ی مهم دارند. تمام برندهای برتر در زمینه مواد غذایی دارای یک لوگو اشتهاآور هستند! به‌طور کلی طراحی لوگو صنایع غذایی اهمیت بسیار زیادی در جذب مشتری خواهد داشت.
در ضمن جذابیت های طراحی لوگو برای صنایع غذایی را فقط عاشقان غذا می فهمند. برخی اوقات دانستن طعم یک ماده غذایی می تواند در مطلوب‌بودن نتیجه طراحی لوگو موثر باشد. لوگو مواد غذایی باید به حدی جذاب باشد که چشم بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.


چرا طراحی لوگو صنایع غذایی باید جذاب باشد؟

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده است که فقط بخاطر شکل یا طعم خاص یک ماده غذایی، آن را امتحان کنید. در صنعت غذا و خوراکی، جذابیت بصری اجزای تشکیل دهنده خیلی مهم است. مخاطب کارخانجات صنایع غذایی عامه ی مردم هستند. پس طراحی لوگو صنایع غذایی باید برای عموم مردم جذابیت داشته باشد تا بتواند آن ها را به خود جلب کند.
منظور از جذابیت لوگو مواد غذایی، دعوت آن به خرید محصول است! مردم برای آن که از زندگی خود لذت ببرند، همیشه مجبور به استفاده از محصولات غذایی باکیفیت و برند هستند. لوگوهای جذاب و اشتهاآور، با استقبال بالاتری از سمت مردم روبه‌رو می شوند.
طراحی لوگو مواد غذایی باید با ظرافت کامل انجام می گیرد. خوراکی ها و مواد غذایی چندین مرتبه و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پس لوگو آن ها باید جذابیت کافی را داشته باشد؛ چراکه محصولات غذایی جزو مواد مصرفی هستند و همه ی مردم با سلیقه های مختلف از آن ها استفاده می کنند.
طراحی لوگو صنایع غذایی ارتباط مستقیمی با جذب مخاطبان دارد. برندهای شناخته شده، با لوگوی خود جذب مشتری می کنند. پس حالا قطعا متوجه اهمیت جذب مشتری با لوگو شده اید.






طراحی لوگو صنایع غذایی چگونه بر رشد آن اثر می گذارد؟

میزان فروش برند تبرک در بازار ایران بیشتر است یا یک برند تازه کار؟ تابه‌حال به این نکته توجه کرده اید؟ می دانید چرا برندهای بزرگ مواد غذایی توانستند رشد زیادی را تجربه کنند؟ چقدر از مراحل شکل گیری این برندها اطلاعات دارید؟
طراحی لوگو صنایع غذایی زمینه ی ایجاد تبلیغات موفق را فراهم می کند. جلوه های بصری لوگو محصولات غذایی تا مدت های طولانی در ذهن مخاطب باقی می ماند. اکثر مردم برندهای مواد غذایی را با نوع لوگو آن ها می شناسد. برای مثال برند کوکاکولا، نمونه ی یک طراحی لوگو مواد غذایی موفق است؛ چراکه جذابیت کافی و رنگ های مناسبی در اجرای آن استفاده شده است.
یا برند مک دونالد که با ساده ترین حالت ممکن خود، توانسته در کل دنیا مشهور شود. همه ی این برندها لوگوی خیلی حرفه ای دارند. این برندها در طراحی لوگو محصولات خود به نیاز مخاطبان خود خیلی توجه کرده اند. مخاطبان برای خرید هر مدل ماده غذایی، جذب احساس می شوند!! بله درست حدس زدید! همه ی مردم ابتدا غذا را با چشمان خود می‌خورند. یعنی ظاهر غذا و برند تولیدکننده ی آن نقش زیادی در جلب توجه افراد خواهد داشت. توجه به طراحی لوگو صنایع غذایی و انجام حرفه ای آن، می تواند علاوه‌بر شناخته تر شدن یک برند، باعث افزایش تعداد مشتریان شود.
در دنیای امروز که تعداد تولیدکنندگان صنایع غذایی رو به افزایش هستند، عدم تمرکز در ایجاد یک برند معتبر می تواند فعالیت های یک مجموعه را با شکست مواجه کند. تمام کارخانجات برتر در زمینه تولید محصولات غذایی، تلاش می کنند حس خوشایندی را با لوگو به مخاطب ارسال کنند.


در طراحی لوگو مواد غذایی از چه چیزهایی می توان ایده گرفت؟

برای آن که طراحی لوگو محصولات غذایی با موفقیت انجام شود، باید از ایده های جدید استفاده کرد. مردم همیشه جذب موارد جدید و ایده های ناب می شوند. در طراحی لوگو مواد غذایی، می توانید از رنگ های ترغیب کننده استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها در اینجا خیلی کمک کننده است. رنگ هایی که بتوانند اشتهای افراد را تحریک کنند، بهترین گزینه خواهند بود.
برای آن که طراحی لوگو مواد غذایی جذاب تر باشد، می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:
• ویژگی خاص غذا
• تصویری آشنا برای مردم
• کارد و چنگال (لوازم سرو خوراکی)
• توجه به سبک مواد غذایی
برای آشنایی و کسب تجربه بیشتر، هر کدام از موارد گفته‌شده را در ادامه به تفضیل بررسی خواهیم کرد.
• ویژگی خاص غذا
زمانی‌که می خواهید طراحی لوگو مواد غذایی را انجام دهید، از ویژگی های منحصرب‌فرد آن استفاده کنید. برای مثال طعم یا رنگ خاص، منشا ماده غذایی و حتی نکته خاصی در محل تولید یک ماده غذایی، می تواند ایده ی جذابی برای آماده سازی لوگو به نظر برسد. اگر می‌خواهید طراحی لوگو محصولات خوراکی خود را به یک سکوی پرتاب برای رشد برند تبدیل کنید، کافی است یکی از این ایده ها را استفاده کنید.
• تصویری آشنا برای مردم
بد نیست کمی از تصاویر آشنا برای مردم استفاده کنید. برشی از تصاویر و اشکال آشنا برای عام مردم می تواند لوگو شما را راحت تر در ذهن آن ها ماندگار کند. به ذهن سپردن برند با طراحی لوگو مواد غذایی رابطه مستقیم دارد. پس چه بهتر که از تصاویر و اشکال آشنا در جامعه استفاده کنید.
برای آن که بتوانید از این ایده استفاده کنید، بد نیست نگاهی به برندهای رقبا بیندازید. صنعت غذایی در سال های اخیر رقابت زیادی را تجربه کرده است. پس ایده گرفتن از آن ها می تواند تا حدی راه‌گشا باشد. البته به شرط وجود ذوق و سلیقه در ذهن طراح لوگو، این امر شدنی است.
• کارد و چنگال
خیلی به خودتان زحمت ندهید!!! وسیله سرو ماده غذایی هم می تواند یک گزینه برای شروع طراحی لوگو مواد غذایی باشد. برای طراحی لوگو صنایع غذایی، هزاران ایده را می‌توان به‌کار گرفت. ساده-ترین آن، قراردادن وسایل سرو آن ماده است؛ یعنی اگر ماده غذایی سفت است یا ضخامت بالایی دارد، می توانید از کارد نسبتا بزرگ برای طراحی لوگو آن استفاده کنید.
• توجه به سبک مواد غذایی
می خواهید طراحی لوگو مواد غذایی را برای چه مدل خوراکی انجام دهید؟ سبک ماده غذایی مورد نظر شما چیست؟ محصولات غذایی شما مخصوص نواحی کوهستانی است یا این‌که یک ماده دریایی می باشد؟ همین سبک ماده غذایی هزاران ایده ی ناب و جدید را برای طراحی لوگو محصولات غذایی برای شما ایجاد کند. پس کافی است کمی به ویژگی ها و خصوصیات مواد غذایی مورد نظر خود توجه بیشتری داشته باشید. برخی اوقات همین موارد ساده می توانند جرقه یک ایده ی خیلی ناب باشند. طراحی لوگو محصولات غذایی برند های مشهور چگونه شکل گرفته است؟ هر کدام از برندهای برتر در زمینه مواد غذایی، داستان جالبی دارند. همه ی آن ها از طریق لوگو خود بین مردم شناخته شده اند. برای مثال معروف ترین برند فست فود در دنیا، با یک لوگو قرمز رنگ بین مردم کل جهان شناخته می شود. مک دونالد، برای طراحی لوگو مواد غذایی خود، راه سختی را نرفته است؛ اما ایده ی هوشمندانه در انجام آن مهم ترین رکن بوده است. استفاده از اولین حرف از نام این برند، به همراه بک گراند قرمز رنگ، یک لوگوی همه چیز تمام را ایجاد کرده است.
جهت جذب ایده از برندهای بزرگ دنیا، بهتر است به تاریخچه آن ها توجه کنید. در واقع به جای کپی-کردن طرح لوگو آن ها، منشا طراحی آن را جستجو کنید. همیشه یاد گرفتن ماهی‌گیری خیلی بهتر از تهیه ماهی آماده است. پس اگر می خواهید طراحی لوگو محصولات غذایی را با موفقیت پشت سر بگذارید، حتما به فکر جذب ایده باشید.


سخن پایانی

طراحی لوگو صنایع غذایی در شبکه چاپ با کیفیت بالا انجام می شود. در صورتی که می‌خواهید لوگو برند خود را از طراحی تا چاپ و بسته بندی به یک مرکز بسپارید، شبکه چاپ بهترین گزینه خواهد بود. این برند به دلیل داشتن چاپ‌خانه مجزا می تواند در زمینه چاپ روی انواع ورق های گلاسه، جعبه های کارتنی و لمینتی و کاغذهای کرافت خدمات رسانی کند.
خدمات چاپ و طراحی لوگو مواد غذایی خود را به شبکه چاپ بسپارید تا از مزیت های این برند شناخته شده بهره مند شوید. شبکه چاپ امکان چاپ در اندازه های متنوع را فراهم کرده است. یعنی می توانید خدمات چاپ را در هر ابعاد که نیاز دارید، سفارش دهید. در ضمن وجود تخفیفات در ثبت سفارش مجدد هم می تواند مزیت مهمی از خدمات ارائه شده توسط شبکه چاپ باشد.