اصول طراحی لوگو و آرم

اصول طراحی لوگو

5 اصل طراحی لوگو قوانین طلایی طراحی لوگو ساده و آسان هستند. در عصر دیجیتال، لوگو تقریبا با تجارت هم معنی است. یک لوگو باید به طور طبیعی ارزش های اصلی و اهداف تجارت شما را بیان کند. با اطلاع از اینکه هویت کسب و کار شما در تعدادی پیکسل خلاصه می شود، زمان آن فرا رسیده که دست به کار شده و 5 اصل واصول طراحی لوگو را خوب یاد بگیریم.

اصول طراحی لوگو
اصول طراحی لوگو و نشانه
اصول طراحی آرم
اصول طراحی لوگو تایپ

5 اصل در طراحی لوگو

طراح آرم نایک

سادگی

هر لحظه ای از روز، مصرف کنندگان با هزاران جنس و مارک مختلف مواجه می شوند. چطور شما می توانید برجسته و متمایز بمانید؟ پاسخ ساده است. لوگوهای پیچیده با اجزای متعدد باعث سردرگمی مخاطبان می شود. شما می خواهید همه الهامات طراحی را بگیرید و آن را در اولیه ها خلاصه کنید. یک لوگوی تاثیرگذار باید تنها شامل خصوصیاتی باشد که برای کسب و کار شما حیاتی است. هنری دیوید توریا می گوید: " لوگو خود را ساده و بدون پیچیدگی طراحی کنید" لوگو سادتر همواره به روزتر است ، نایک بهترین نمونه ای است که نشان می دهد سادگی می تواند فراتر از تصور شما عمل کند. یک تیک ساده می تواند چیزهای زیادی را درباره کسب و کار آنها به تصویر بکشد و تاثیر قدرتمندی بر جای بگذارد.

لوگو توییتر

به یاد ماندنی

فقط چند ثانیه طول می کشد تا اولین تاثیر یک لوگو ایجاد شود ، باید مطمئن شوید لوگویتان اثری ماندگار داشته باشد. رنگ های تند و با هارمونی و طرح گرافیکی یکتا دو راه برای برجسته ماندن در میان سایرین هستند. یکی از بهترین نمونه های یک لوگوی ماندگار توییتر است. وقتی شما آن پرنده آبی کوچک را می بینید، می دانید به یک عمل، توییت کردن، مرتبط است. تشابه ذاتی ای که میان جیک جیک کردن پرنده (لوگو) و عمل توییت کردن قائل می شوید، که بسیار به یاد ماندنی است. این اصول طراحی لوگو تجاری قدرتمند است.

آرم امگا - لوگو

بی انتها

لوگوی شما باید مثل یک لباس سیاه کلاسیک ماندگار باشد. پیروی از مدها، از جمله سبک ها و فونت های مشهور، پس از مدتی این مدها کهنه می شوند، زحمت بالقوه ای برای ما ایجاد می کنند. شما می خواهید لوگویتان برای مدت طولانی باقی بماند. به جای آخرین مد، روی برندتان تمرکز کنید. لازم به گفتن نیست که لوگوی کوکاکولا یکی از لوگوهای کلاسیک و ماندگار است. با اینکه این لوگو بیش از یک قرن پیش طراحی شده، هنوز جذاب و مرتبط با کسب و کار فعلی است.

آرم شرکت شل

متنوع

یکی از بهترین ویژگی هایی که می توانید در لوگویتان داشته باشید، قدرت متنوع بودن است. وقتی یک لوگو طراحی می کنید، باید از کاربرد آن آگاه باشید. شما این لوگو را در اندازه های مختلف روی سطوح و چیزهای مختلف، از قبیل سربرگ، بنر و کارت های تجاری، استفاده خواهید کرد. لوگویی انتخاب کنید که در هر اندازه ای تاثیر گذار باشد. این نکته برای رنگ نیز صادق است. اگر لوگوی طراحی می کنید که به شدت به رنگ وابسته است، وقتی سیاه و سفید چاپ شود، اثر خود را از دست می دهد. تنوع لوگوی شما را به قدر کافی انعطاف پذیر می کند تا به هر منظوری بتوان از آن استفاده کرد.

لوگوی آمازون

متناسب و مقتضی

طراحی لوگو بدون داستان چیست؟ می خواهید بین لوگو خود و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و این نیاز به شناخت عمیق مخاطب دارد. بعد از اینکه در مورد مخاطبانتان کاملا تحقیق و تحلیل کردید، درک بهتری از اینکه چه فونت، رنگ یا گرافیکی باید استفاده کنید، خواهید داشت. لوگوی شما باید درخور و مناسب مخاطبان و شایسته برای کسب و کارتان باشد. لوگوی کانتینر کورپ با در نظر گرفتن عملیات اصلی تجارت خلق شده است. با طراحی چیزی شبیه کانتینر، خواسته اند لوگوی جدید کانتینر کورپ منتسب کسب و کارشان باشد.