در چاپ لوگو برای فعالیت¬های تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه کرد؟

 در چاپ لوگو برای فعالیت¬های تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه کرد؟

در چاپ لوگو برای فعالیت¬های تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه کرد؟

طراحی و چاپ لوگو بزرگترین نمایش از سبک و پیام شماست و نیاز است که در این زمینه بسیار دقت کنید. در طراحی و چاپ لوگو از نظر رنگ و بافت شی یکسری موارد باید در نظر گرفته شود. با ما همراه باشید تا با نکات مهم و اساسی در چاپ و طراحی لوگو آشنا شوید.

 

نکات مهم در طراحی و چاپ لوگو

 با رعایت نکات زیر، می توانید یک طراحی و چاپ کامل از لوگو خودتان را ایجاد کنید:

  1. محصولات موردنظر را مشخص کنید

در ابتدا، باید این نکته را در نظر گرفت که لوگو برای چه محصولی و در کجا استفاده خواهد شد. نوع محصول و ناحیه چاپی، نحوه طراحی لوگو را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال:

آیا لوگو برای چاپ روی بیلبورد طراحی می‌شود؟

آیا لوگو قرار است روی یک پیراهن نمایش داده شود؟

آیا لوگو بر روی کارت ویزیت چاپ می شود؟

به عنوان مثال، در یک بطری آب رنگارنگ بهتر است بجای لوگو رنگی، از لوگو سیاه و سفید استفاده شود.

یک لیوان به دلیل سطح منحنی شکلی که دارد، ممکن است با یک لوگو کوچک بهتر به نظر برسد. در صورتی که اگر همان لوگو روی یک سربرگ یا سررسید چاپ شود، به دلیل سطح صاف و بزرگتر آن نسبت به لیوان، لوگو به صورت کامل و بزرگتر چاپ می­شود.

  1. لوگو خودتان را شخصی سازی کنید

وب سایت هایی که در زمینه طراحی و چاپ لوگو تخصص دارند (مانند شبکه چاپ)، این امکان را فراهم می کنند که از همان ابتدای کار، دقیقاً همان چیزی که هدف شماست، طراحی و چاپ شود.

برای طراحی و چاپ یک لوگو خاص و منحصربه­فرد، گزینه های نامحدودی وجود دارد که از متن، گرافیک، اشکال، نماد، تصویر، رنگ، اندازه و سبک مختلفی استفاده می کنند. 

  1. لوگو باید به گونه ای قرار گیرد که قابل مشاهده باشد

هدف از طراحی لوگو این است که به عنوان چهره یک برند یا شرکت عمل کند. طراحی یک لوگو باعث افزایش دید و همچنین آگاهی از برند می شود. به همین دلیل، معمولاً در بسته بندی از لوگو استفاده می شود.

در مورد پوشاک در نگاه اول، غالباً ناحیه جلو و قسمت فوقانی پشت آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این مسئله در مواردی همچون لیوان، بسته بندی و غیره نیز صدق می کند. به عنوان مثال، بر روی تی شرت یک شرکت امنیتی، نیاز است که طرح یک لوگو امنیتی چاپ شود. زمانی که این لوگو در قسمتی از لباس چاپ شود که خیلی در معرض دید باشد، کارمندان آن شرکت امنیتی احساس اقتدار می کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر محل چاپ لوگو بر روی بسته بندی در احساس مشتری

  1. به حاشیه لوگو توجه کنید

زمان استفاده از چاپگر برای چاپ طرح های موجود در یک صفحه، اصطلاح "Bleed" کاربرد پیدا می کند. Bleed یک نوع حاشیه است که بعد از لبه های اصلی طرح موردنظر به آن اضافه می‌کنند. این حاشیه یک حاشیه سفید رنگ نیست؛ در اصل، با بزرگتر شدن حاشیه طرح ایجاد می شود.

زمانی که یک لوگو برای چاپ ارسال می شود، تصاویر و متن انتخابی باید فاصله خاصی از لبه صفحه داشته باشند. اگر این فاصله تعیین نشود، چاپگر خود به خود تغییراتی همچون تغییر اندازه لوگو، اندازه کاغذ و یا تغییرات دیگری را اعمال می کند. با اطمینان از اینکه لوگو از دستورالعمل های موردنظر تبعیت کرده است، می توان از اعمال تغییرات ناخواسته جلوگیری کرد.

  1. اندازه مناسب و مقیاس رنگی صحیحی را برای لوگو در نظر بگیرید

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که یک فایل جدید را ایجاد کرده و آن را در جایی دیگر کپی کنید. در این حالت، تمام حاشیه های فایل موردنظر تغییر می کنند، تصاویر دوباره لایه بندی می شوند و قلم نیز تغییر می‌کند.

یکسری راه ها وجود دارد که می تواند از انجام این گونه تغییرات جلوگیری کند.

می توان طرح ها را در اندازه 300 dpi ایجاد و ذخیره کرد. اگر اندازه طرح از این اندازه کمتر باشد، طرح چاپ شده تار می‌شود.

برای طرح موردنظر از یک مقیاس رنگی صحیح و مناسب استفاده شود. سیستم رنگ RGB (قرمز، سبز، آبی) برای طرح های اینترنتی بهترین گزینه است. در حالی که سیستم رنگ CMYK (فیروزه ای یا سایان، ارغواني، زرد، سیاه) برای طرح های چاپی مناسب است.


 در چاپ لوگو برای فعالیت¬های تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه کرد؟

  1. بهترین اندازه را برای لوگو انتخاب کنید

اگر یک لوگو در اندازه خیلی بزرگ بر روی یک محصول چاپ شود، باعث می شود لوگو جلوه خوبی پیدا نکند. ممکن است مصرف کنندگان با خود فکر کنند که صاحب شرکت در حال فریاد زدن برند خود است و با این کار به جای اینکه نظر مشتریان را به خود جلب کند، آنها را از خود دور می کند. به همین دلیل، باید اندازه درستی را برای لوگو خود انتخاب کنید. با توجه به اندازه، باید یک جای مناسب برای چاپ لوگو نیز در نظر بگیرید.

در مورد اندازه طرح لوگو انتخابی می توانید از نظرات یک طراح یا یک مجموعه مانند شبکه چاپ استفاده کنید. افرادی که کار طراحی و چاپ لوگو را انجام می دهند، به دلیل تجربیات زیادی که دارند، می توانند نظرات خوبی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی لوگو

7- لوگو را بر روی یک قالب چاپ کنید

باید خلاقیت خود را به کار گرفت و لوگو را در یک جای مناسب چاپ کرد تا غیر منتظره و جالب به نظر برسد. می توانید یک مدل تاثیرگذار را انتخاب و لوگو موردنظر را روی آن چاپ کنید. همچنین، می توانید از موارد تبلیغاتی غیرمعمول مانند پاور بانک استفاده کنید. قبل از اینکه پاور بانک را هدیه دهید، لوگو موردنظر خود را روی آن چاپ کنید.

8- لوگو روی زیپ لباس چاپ نشود

در هنگام چاپ لوگو روی لباس نباید لوگو بر روی زیپ چاپ شود؛ چرا که پس از انجام کار از زیبایی آن کاسته خواهد شد. همچنین، چاپگرها بعد از چاپ روی دندان های زیپ، آسیب می بینند و از عمر مفید آنها کاسته می شود.

انجام چاپ بر روی زیپ و درز و جیب، طرح لوگو را خراب یا آشفته می کند. این نوع اشتباهات باعث می شود لباس غیر حرفه ای به نظر برسد و در نتیجه، اتلاف وقت و تمام شدن منابع را در پی خواهد داشت.

  1. نباید به طور دائم لوگو خود را در سمت راست یا بالا قرار دهید

محل قرار گرفتن لوگو بر روی حافظه انسان تاثیر قابل توجهی دارد. وقتی لوگو در جای مناسب خود قرار می گیرد، در ذهن افراد ثبت می شود. طرح های پیچیده و زیبا ممکن است از لحاظ ثبت شدن در حافظه، با قرار گرفتن لوگو در جای نامناسب فرقی نداشته باشد.

باید جهتی که افراد شروع به خواندن می کنند، در چاپ لوگو در نظر گرفته شود. وقتی مشتریان اول سمت راست را می خوانند، پس بهتر است که لوگو نیز در سمت راست چاپ شود. در مورد لباس، بیشتر لوگوها در سمت راست پیراهن قرار دارند.

باید به این نکته توجه کرد که برندهای معروف چگونه لوگوهای خود را روی بسته بندی هایشان قرار می دهند.

  1. از موادی که لوگو را به بهترین شکل نشان می دهند، استفاده شود

چاپ لوگو با توجه به نوع مواد موجود انتخاب می‌شود. یک طراح لباس باید انواع مختلف پارچه را که می توان بر روی آن لوگوی موردنظر را چاپ کرد، بشناسد.

مشاغل مرتبط با چاپ لوگو می دانند که چه موادی برای چاپ لوگو با چاپگرهای آنها سازگارتر است. لوگو بر روی محصولاتی همچون کیف، لوازم جانبی و سایر مواد تبلیغاتی چاپ می شود. لوگوها به صورت حکاکی و لیبل نیز چاپ می شوند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های طراحی و چاپ لوگو بر روی لیبل

 

صحبت پایانی

برای طراحی و چاپ حرفه ای لوگو، تمام مواردی که در این مقاله مطرح شد را مدنظر قرار دهید. قبل از چاپ لوگو، یکبار دیگر تمام جوانب را بررسی کنید. یک لوگو در جایگاه مناسب بخش مهمی از ارائه اطلاعات یک برند است. اگر بررسی های لازم انجام نشود، ممکن است در جهت خلاف هدف خود که تبلیغ برندتان است، عمل کنید. بنابراین، با طراحی اصولی لوگو و قرار دادن یک لوگوی بی نقص در جای مناسب، می توانید میزان آگاهی از برند خودتان را افزایش دهید.

 





2022-11-02 12:57:52

طراحی_لوگو/ چاپ_لوگو/ چاپ_تبلیغات/ طراحی_و_چاپ_لوگو

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست