با طراحی لوگو حرفه ای چهره ای زیبا به کسب و کار خود دهید

 با اصول و ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای آشنا شوید

با اصول و ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای آشنا شوید

طراحی لوگو حرفه ای فرآیندی پرچالش و نیازمند دقت و به‌کارگیری ایده است تا جذابیت بیشتری به کسب‌و‌کار شما بدهد. طرح‌های گرافیکی اولین پارامتر در طراحی و ساخت لوگو به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید تا طرح‌های با‌کیفیت و منحصر‌به‌فردی را جهت جذاب‌کردن لوگوی خود به‌کار بگیرید. هیچ‌گاه اهمیت لوگو روی ذهن مخاطب را دست کم نگیرید. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار توجه زیادی به طراحی لوگو ندارند و از عدم پیشرفت در تجارت خود شکایت می‌کنند. این درحالی است که وقتی از برندسازی و ارتقا کسب‌‌و‌کار صحبت می‌شود طراحی لوگو بیشتر خود را نشان خواهد داد. در ادامه این مقاله بیشتر با اهمیت و نکات طراحی لوگو به‌صورت حرفه‌ای آشنا خواهید شد.

 

اهمیت لوگو در رونق کسب و کار را دست کم نگیرید    

بسیاری می‌پرسند چرا باید وقت و هزینه‌ای مضاعف جهت طراحی لوگو در نظر گرفت؟ طراحی و ساخت لوگو فاکتوری بسیار مهم و ارزشمند است که به رونق کسب‌و‌‌کار کمک قابل توجهی خواهد کرد. یک لوگوی خوب و جذاب موجب بالابردن اعتبار تجاری و کاری شما خواهد شد و مخاطبانتان را حفظ می‌کند. لوگو معرف شماست و به مشتریانتان این اطمینان را می‌دهد که همکاری با شما سود‌آور خواهد بود. اگر لوگوی شما غیر حرفه‌ای به‌نظر برسد مخاطب را با این شک مواجه می‌کند که آیا توانایی ارائه درست خدمات را دارید یا نه؟ فراموش نکنید که مردم براساس آنچه می‌بینند قضاوت می‌کنند، تا آن‌جا‌که با دیدن لوگو تصمیم به برقراری ارتباط با شما خواهند گرفت. یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید تا مشتریانتان را برای همیشه نزد خود نگه دارید و احساس مثبتی در آن‌ها شکل دهید. لوگوها تداعی نمادین کسب‌و‌کار شما هستند، پس از آن‌ها غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: تاثیر محل چاپ لوگو بر روی بسته بندی در احساس مشتری

 

چگونه لگویی جذاب ایجاد کنیم؟

آموزش طراحی لوگو حرفه ای یکی از تجارت‌های محبوب و پردرآمد در دنیاست، براین اساس برای طراحی یک لوگوی خوب از افراد حرفه‌ای زیادی می‌توان کمک گرفت. توجه کنید لوگو باید واضح و قابل تفسیر باشد تا به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. ساده و در عین حال جذاب نگه‌داشتن به شما کمک می‌کند تا آن را در چندین پلتفرم رسانه‌ای به نمایش گذاشته و کسب‌و‌کار خود را تبلیغ کنید. این روزها بازاریابی دیجیتال حرف اول را می‌زند، پس بهتر است به جای هزینه‌های اضافه لوگویی منحصر‌به‌فرد طراحی و آن را در تمام شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید. لوگو باید به‌صورت واضح و مشخص کسب‌و‌‌کارتان را معرفی کند و قدرت جذب مخاطب در کوتاه‌ترین زمان را داشته باشد. یک لوگوی مناسب و استاندارد به سه چیز نیاز دارد:

 

 

 

  • تایپوگرافی

انتخاب حروف و چیدمان آن‌ها براساس رنگ، تصاویر و گرافیک در طراحی لوگو حرفه ای نقش مهم و قابل توجهی دارد. در واقع تایپوگرافی درست به برندسازی محصول و ایجاد ارتباط عاطفی مخاطب با آن کمک زیادی می‌کند. تایپوگرافی راهی برای برانگیختن احساسات است بدون اینکه مخاطبتان از آن آگاهی داشته باشد. تایپوگرافی باید از نظر زیبایی شناختی و بصری لوگویی زیبا تولید کند و آن را به سطح بالایی از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری می‌رساند. حروف و عناصری که در طراحی لوگو خود به‌کار می‌برید باید واضح باشد تا ارتباطی پیوسته و عمیق با مخاطب برقرار کند.  آن آن

 

  • انتخاب هوشمندانه رنگ

در آموزش طراح لوگو تاکید زیادی روی انتخاب هوشمندانه رنگ می‌شود. رنگ هم در تحریک احساسات مخاطب تاثیر قابل توجهی دارد و به شناخت برند کمک می‌کند. براساس نظر کارشناسان رنگ نوعی بازاریابی برای برند و محصول به‌حساب می‌آید و تا 80درصد به رونق تجارت و کسب‌و‌کار مد نظر کمک می‌کند. بهتر است رنگ لوگو را براساس صنعت و تجارت خود انتخاب کنید تا تناسب آن حفظ شود. احتمالا دقت کرده‌اید که برخی از صنایع خاص رنگ‌های مشخصی را در طراحی لوگوی خود به کار برده‌اند. فراموش نکنید که رنگ برند باید توانایی جذب مخاطب به سمت تجارت شما را داشته باشد و در عین حال ظاهری رسمی به کسب‌و‌کارتان دهد.

 

  • استفاده از عناصر نمادین

کاربرد عناصر نمادین در طراحی لوگو حرفه‌ای ظاهری ویژه به آن خواهد داد. یک عنصر موثر و تاثیرگذار توانایی جذب نگاه مخاطب به مدت 10 ثانیه را دارد؛ این زمان کافیست تا لوگوی شما در ذهن او ثبت و ماندگار شود. برخی از طراحان عناصر مورد نظر را با اضافه‌کردن یک متن یا تصویر ترکیب می‌کنند که تاثیرگذاری بیشتری بر نگاه مخاطب خواهد داشت. این کار به ایجاد ارتباط بصری و ذهنی مخاطب و تجارت شما کمک می‌کند.

 

6 فاکتور مهم در طراحی لوگو

براساس آموزش طراحی لوگو حرفه‌ای فاکتورهای مهمی باید رعایت شوند تا لوگویی جذاب و موثر ایجاد شود. توجه به این نکته که لوگو چگونه قادر به برقراری ارتباط بین شما و مخاطبتان خواهد بود موجب می‌شود تا این فاکتورها پر اهمیت‌تر شوند. در ادامه با 6 فاکتور مهم در طراحی لوگو آشنا خواهید شد:

 

  • از تاثیرگذاری طرح خود مطمئن شوید

تهیه و طراحی یک لوگو صرفا به جهت لوگوسازی برای کسب‌و‌کار خود امری عادی است، آنچه مهم است طراحی لوگویی موثر و کاربردی است. مطمئن شوید که رنگ و طرح به‌کار رفته در لوگوی شما مخاطب را به سرعت جذب می‌کند. به‌عنوان مثال رنگ‌های کم‌رنگ‌تر گاهی ظاهری تمیز و سازمانی ایجاد می‌کنند؛ در حالی‌که رنگ‌هایی مثل قرمز و مشکی بیشتر احساسات مخاطب را درگیر خواهند کرد.   

 

  • نام تجاری خود را به نمایش بگذارید

تا‌به‌حال فکر کرده‌اید که مردم چگونه باید با دیدن لوگوی شما کسب‌و‌کارتان را بشناسند؟ بهتر است در طراحی و ساخت لوگو از نام تجاری خود استفاده کنید تا در هر زمان و مکانی شما در ذهن مخاطبتان تداعی شوید. فرقی نمی‌کند به‌صورت کامل یا اختصاری، مهم کاربرد نام تجاری خود در لوگو مد نظرتان است، پس این نکته را فراموش نکنید. 

 


 با اصول و ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای آشنا شوید

  • سادگی کلید موفقیت است

این تصور که لوگویی شلوغ و رنگارنگ مخاطب بیشتری را جذب می‌کند کاملا اشتباه است. همان‌طور‌که همیشه شنیده‌ایم زیبایی در سادگی است؛ بنابراین سعی کنید از لوگویی ساده و البته زیبا در کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. کافیست با به‌کار بردن یک یا دو رنگ و نهایتا دو نوع فونت یک لوگوی تمیز، زیبا و با یادماندنی خلق کنید.

 

  • درباره آن تحقیق کنید

هنگام ایجاد لوگوی خود طبیعی است که به‌دنبال بهترین عناصر و الگوها باشید. بهتر است نکات مد نظرتان را روی کاغذی بنویسید و طرح و اصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید. حتما قبل از نهایی‌کردن طرح، لوگوی رقبای خود را بررسی و طرح خود را از بقیه متمایز کنید. تحقیق درباره لوگوی کسب‌و‌کار خود از مهم‌ترین اقداماتی است که باید قبل از هر کار دیگری انحام داد.  

 

  • یک متخصص استخدام کنید

شاید تصور کنید که خودتان بهترین فرد برای انتخاب و طراحی لوگو هستید، بله این کار ممکن است به شرطی که در زمینه طراحی لوگو حرفه ای باشید. در غیر این ‌صورت بهترین کار کمک گرفتن از فردی متخصص و حرفه‌ای است تا با کاربرد عناصر، رنگ‌ها، المان‌‌ها و اصول ویژه لوگویی منحصر‌به‌فرد و خاص برای شما طراحی کند. باز هم تاکید می‌کنیم که لوگو اولین تصویر از شما و کسب‌و‌کارتان است؛ بنابراین در انتخاب درست و طراحی منطقی آن نهایت تلاش را به‌کار ببرید.

 

  • اصالت لوگو را رعایت کنید

یک لوگوی حرفه ای باید اصیل و منحصر‌‌به‌فرد باشد. یکی از مهم‌ترین نکات طراحی لوگو حرفه ای اصیل‌بودن آن است تا کسب‌و‌کارتان را به بهترین نحو ممکن به مخاطب معرفی کند. فراموش نکنید که مخاطبان شما ریزبین هستند و اصل یا کپی بودن لوگو را تشخیص می‌دهند؛ بنابراین بهتر است جهت بالابردن کلاس کاری خود لوگویی اصیل و منحصر‌به‌رد طراحی کنید.

 

 

با استفاده از راهنمای طراحی لوگو کسب و کار خود را رونق بخشید

جهت طراحی درست و منطقی یک لوگو به رونق کسب‌و‌کار و شناخته شدن آن کمک زیادی خواهد کرد. طراحی لوگو حرفه ای بسیار مهم است و باید هزینه زیادی برای آن در نظر گرفته شود تا به‌ب هترین نحو صورت گیرد. از آن‌جا که این کار نوعی برندسازی محسوب می‌شود و به بازاریابی کسب‌و‌کار کمک می‌کند بهتر است به بهترین نحو انجام شود. برای طراحی درست و منطقی یک لوگو از مراکز حرفه‌ای و شناخته‌شده‌ای مانند شبکه چاپ کمک بگیرید. این مجموعه با استفاده از بهترین متخصصان و طراحی لوگوهای حرفه‌ای و منحصر‌به‌فرد به رونق کسب‌و‌کارتان کمک می‌کند.





2023-03-18 13:38:47

طراحی لوگو/لوگو حرفه ای/لوگو

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست