بهترین اندازه لوگو چیست؟ دستورالعمل برای وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و چاپ

 بهترین سایز لوگو چیست؟

بهترین سایز لوگو چیست؟

انتخاب بهترین سایز لوگو تاثیر بسیاری بر بهتر دیده‌شدن لوگو دارد، بنابراین مهم است که لوگو در هر کجا که استفاده می‌شود، واضح به‌نظر رسد. وقتی سفر برندسازی خود را آغاز می‌کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که «اندازه لوگوی من باید چه اندازه باشد؟» برای رسیدن به پاسخ این سوال، خواندن ادامه این مقاله می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

سایز مناسب لوگو چند است؟

جواب متفاوت است. اندازه استاندارد یک لوگو به پلتفرمی که آن را در آن‌جا آپلود می‌کنید، بستگی دارد. به‌عنوان مثال یک عکس نمایه یوتیوب 800 پیکسل در 800 پیکسل است، درحالی‌که یک لوگو برای یک وب‌سایت یا ایمیل معمولا حداکثر ارتفاع 100 پیکسل دارد. داشتن فایل های PNG و وکتور با قابلیت تغییر اندازه آسان به شما کمک می‌کند تا بتوانید لوگوی خود را مطابق با آن تطبیق دهید.

برای اطمینان از این‌که اصول طراحی لوگو برای شما در رسانه‌های مختلف به درستی عمل می‌کند، در اینجا فهرستی از دستورالعمل‌های اندازه و ابعاد لوگو آمده است تا بتوانید نام تجاری خود را به طور یکپارچه در سراسر وب، رسانه‌های اجتماعی، چاپ و موارد دیگر نمایش دهید.

با انتخاب یک سایز مناسب برای لوگوی شرکت خود می‌توانید نمایشی ویژه از برند خود داشته باشید و مطمئن شوید که در هر کجا که نمایش داده می‌شود، بسیار عالی به‌نظر می‌رسد.

 

اصول اندازه‌گیری لوگو چه مواردی را شامل می‌شود؟

ابعاد استاندارد لوگو در هر پلتفرمی متفاوت است. اگرچه هر لوگوی منحصربه‌فرد است، اما اندازه‌هایی که آن‌ها را ذخیره و به اشتراک می‌گذارید، با یکدیگر متفاوت است. لوگوها با طراحی‌های حرفه‌ای را می‌توان تغییر اندازه داد و به سرعت در صدها زمینه مختلف تولید کرد. داشتن انواع مختلف لوگو برای کسب‌وکار شما ضروری است. این مسئله به شما امکان می‌دهد تا لوگوی خود را به‌راحتی در هر برنامه‌ای که به آن نیاز دارید، قرار دهید.

چه بخواهید لوگوی خود را روی یک کارت ویزیت و چه در یک آگهی مجله قرار دهید، باید مقیاس‌پذیر یا قابل تغییر باشد. مقیاس‌پذیری تضمین می‌کند که اگر لوگوی خود را روی یک بیلبورد غول پیکر قرار داده‌اید، همچنان تمیز و با جزئیات به نظر می‌رسد (نه به‌صورت پیکسلی و نقطه و نقطه). در ادامه اصول اولیه در دستیابی به بهترین ساز لوگو آورده شده است:

 

·       لوگوها با پیکسل اندازه‌گیری می‌شوند

به این معنی که اغلب آن‌ها را در ابعادی مانند 500 پیکسل در 500 پیکسل می‌بینید. (پیکسل= ابعاد) فایل‌های برداری ضروری هستند؛ چراکه به‌عنوان فایل‌های اصلی عمل می‌کنند که می‌توانید بی‌نهایت مقایس کنید، ویرایش کنید و برای طراح یا چاپگر ارسال کنید. آن‌ها در برنامه‌هایی مانند Adobe Illustrator تولید می‌شوند و سپس می‌توانند به هر فرمت فایل دیگری که نیاز دارید، مانند PNG یا JPG تبدیل شوند.

نسخه‌های افقی، عمودی و مربعی برای لوگوی شما خوب است. این تغییرات به شما امکان می‌دهد که لوگوی خود را در هر کجا که مناسب می‌دانید، قرار دهید. به‌عنوان مثال بیلبورد، پس‌زمینه، وب‌سایت، کارت ویزیت یا تی شرت. از یک فایل PNG برای نمایش لوگوی خود به‌صورت آنلاین با حجم کمتر از 200 کیلوبایت استفاده کنید و از زمان بارگذاری سریع و در عین حال دقیق اطمینان حاصل کنید.

فایل‌های PNG فایل‌های فشرده هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کیفیت زیادی را درحالی‌که حجم فایل نسبتا کمی دارند، حفظ کنند. آن‌ها همچنین با شفافیت خود برای رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و بیشتر موارد استفاده از وب گزینه عالی هستند. سند دستورالعمل‌های برند، مکان و نحوه نمایش لوگو و ابعاد فایل را مشخص می‌کند. حداقل ابعاد لوگو برای وب نباید کمتر از 24 پیکسل در ارتفاع باشد و بیش‌از نیمی از اندازه صفحه نمایش نباشد.

 

بهترین سایز لوگو برای وب سایت‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

وب‌سایت‌ها بخش مهمی از هر کسب‌وکاری هستند. اینجاست که مردم می‌توانند درباره کاری که شما انجام می‌دهید، چشم‌انداز شرکت شما و سنجش اینکه آیا علاقه‌مند به خرید هر چیزی که می‌فروشید یا تبلیغ می‌کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنند. بهترین سایز لوگو برای یک وب‌سایت واقعا به نحوه و مکان نمایش آن بستگی دارد. با‌این‌حال توصیه می‌شود که از یک فایل PNG استفاده کنید. رایج‌ترین قسمت‌ها برای نمایش لوگو در یک وب‌سایت در بنر/هدر بالا و فاویکون (نماد کوچک در کنار نوار آدرس یا عنوان در برگه مرورگر شما) است.

 

استفاده از لوگو در هدر وب‌سایت شما

اکثر شرکت‌ها یک لوگو را در سمت چپ نوار بالا نمایش می‌دهند. این موقعیت لوگو به برند اجازه می‌دهد تا در تمام صفحات وب‌سایت حضور داشته باشد. اگر از یک سازنده وب‌سایت مانند Squarespace یا Weebly استفاده می‌کنید، گزینه‌ای برای اضافه‌کردن لوگو به این نقطه خواهید داشت.

اندازه لوگو برای هدر وب‌سایت شما به سازنده وب‌سایت و موضوع مورد استفاده شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال خانواده تم‌های بستردفورد Squarespace به آرم‌هایی با حداکثر ارتفاع 100 پیکسل برای دسکتاپ نیاز دارد. میانگین ارتفاع لوگوی وب‌سایت معمولا بین 20 تا 30 پیکسل است، درحالی‌که عرض آن اغلب بسته به طول نام برند متفاوت است. ببینید ChefHero چگونه از لوگوتایپ و نماد خود در نوار ناوبری خود در زیر استفاده می‌کند:

 

 

استفاده از لوگو در فاویکون

فاویکون‌ها به برند شما اجازه می‌دهد تا در نوار جست‌وجو حضور داشته باشند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که به راحتی بین سایت شما و سایرین برگه‌ها را پشت سر بگذارند. این تصاویر معمولا نمادی هستند که نشان‌دهنده برند شما خواهند بود؛ چراکه برای خواندن هر متنی بسیار کوچک هستند. اندازه استاندارد فاویکون برای مرورگرها 16 پیکسل در 16 پیکسل است.
چه وب‌سایت شما دارای کد سفارشی باشد، چه از یک الگوی سازنده وب‌سایت استفاده می‌کند، در هر صورت بهتر است تا لوگوی خود را با استفاده از یک فایل PNG نمایش دهید. ببینید ChefHero چگونه این کار را با نماد کلاه سرآشپز خود به عنوان فاویکون انجام می‌دهد:


اندازه مناسب لوگو برای رسانه‌های اجتماعی چیست؟

رسانه‌های اجتماعی یکی از برجسته‌ترین برنامه‌ها برای نمایش لوگوی شما است. چه شرکت شما به دنبال جذب مشتریان با عکس‌های محصول حماسی در اینستاگرام باشد، یا گفتگوهای معنی‌داری را از طریق توییتر آغاز کند، در هر صورت شبکه اجتماعی مکانی عالی برای ارتباط و تبلیغات موثر است. هنگام نمایش نشان‌واره‌تان در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی مانند عکس‌های نمایه، عکس‌های روی جلد، بنرها و پست‌های تصویر واقعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

عکس‌های نمایه معمولا دایره‌ای یا مربعی هستند، بنرها باریک‌تر و مستطیلی‌تر هستند، در‌حالی‌که پست‌های تصویر بسته به سبکی که می‌خواهید می‌توانند مربع، افقی یا حتی عمودی باشند. در اینجا نمونه‌ای از صفحه فیس بوک This American Life است که از نسخه نمادین لوگوی خود به‌عنوان عکس نمایه استفاده می‌کند:

 

 

به‌طور کلی نسبت‌های ابعاد مختلفی برای لوگو وجود دارد، اما ابعاد مناسب به‌صورت جدا برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی ذکر می‌شود:

  • ابعاد لوگو در اینستاگرام: عکس پروفایل (دایره): 110 در 110 پیکسل
  • ابعاد لوگو در فیسبوک: عکس پروفایل (مربع): 170 در 170 پیکسل
  • ابعاد لوگو در یوتیوب: عکس پروفایل (دایره): 800 در 800 پیکسل
  • ابعاد لوگو در توییتر: عکس پروفایل (دایره): 400 در 400 پیکسل
  • ابعاد لوگو در لینکدین: عکس پروفایل (دایره): 160 در 60 پیکسل
  • ابعاد لوگو در پینترست: عکس پروفایل (دایره): 800 در 450 پیکسل
  • ابعاد لوگو «Google برای کسب‌وکار من»: عکس پروفایل (دایره): 970 در 530 پیکسل

هنگام ارسال پست در شبکه های اجتماعی، بهتر است از فایل‌های PNG استفاده کنید؛ چراکه آن‌ها یک فرمت فشرده بدون ضرر هستند. فایل‌های JPG هم حالت فشرده‌شده دارند، اما اندازه فایل ممکن است کمی کوچک‌تر از PNG باشد و کیفیت هم کمی کاهش پیدا می‌کند  و برخی از لوگوها پیکسلی  به نظر می‌رسند.

 

بهترین سایز لوگو برای چاپ کدام است؟

در مورد قراردادن لوگوی خود بر روی تی‌شرت یا انواع کاغذ  برنامه‌های چاپی مختلفی برای تبلیغ برند شما وجود دارد. از بروشور، کارت ویزیت و پوستر تا لباس، بسته‌بندی و لیوان، فرصت‌ها و مکان‌های زیادی برای درخشش لوگوی شما وجود دارد! برای ثابت نگه‌داشتن لوگوی خود در برنامه‌های کاربردی وب و چاپ، باید فایل‌های صحیح را به ارائه‌دهنده چاپ خود ارسال کنید.  در اینجا برخی از اندازه‌های مناسب لوگو برای چاپ آورده شده است:

  • تی‌شرت: حداکثر اندازه‌ای را که می‌توان روی یک تی شرت چاپ کرد معمولا 14 در 15 اینچ است.
  • لیوان: اندازه استاندارد چاپ 8.5 در 3 اینچ است
  • کلاه: اندازه لوگو حدود 3 در 2 یا 3 اینچ عرض است

 


  • کاغذ: اگر قصد دارید لوگوی خود را روی چیزی چاپ کنید، بهتر است تا در مورد اندازه‌های استاندارد چاپ با کارشناسان شبکه مشورت کنید تا بتوانید فایل‌های صحیح را برای آن‌ها بفرستید. در این صورت آن‌ها شما را مشاوره می‌دهند تا نحوه ارسال یک فایل با چه فرمتی و چگونه فرستاده شود تا لوگو بدون ازدست‌دادن کیفیت، کوچک یا بزرگ شود.

 

اندازه مناسب لوگو برای ایمیل چیست؟

ایمیل مکانی عالی برای نمایش لوگوی شما محسوب می‌شود. این فقط یک مکان دیگر برای کمک به نمایش بیشتر و تبلیغ نام تجاری شما است و اگر ایمیل‌های زیادی ارسال می‌کنید، این مسئله بسیار مهم‌تر خواهد شد. تمام اندازه‌های لوگو در ایمیل باید در قالب فایل PNG باشد و از 10 کیلوبایت تجاوز نکند.

یک قانون کلی این است که تصویر ایمیل خود را بزرگتر از 320 پیکسل و ارتفاع 70 تا 100 پیکسل نکنید. بیشتر دستگاه‌های تلفن همراه معمولا عرضی بین 320 تا 500 پیکسل دارند؛ بنابراین این امر تضمین می‌کند که لوگوی شما در تمام صفحه‌های تلفن همراه عالی به‌نظر رسد.

 


بسته به این‌که از چه سرویس ایمیلی استفاده می‌کنید، اغلب الگوها یا دستورالعمل‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بفهمید چه اندازه با سرویس آن‌ها بهترین کارایی را خواهید داشت.

 


شبکه چاپ؛ ارائه‌دهنده انواع خدمات چاپی و تبلیغاتی

همان‌طور که اشاره شد، «اندازه مشخص» برای یک لوگو وجود ندارد. برای این‌که تضمین کنید تا برند شما در همه پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و برنامه‌ها عالی به‌نظر می‌رسد، باید بدانید که چه نوع فایلی و با چه تغییراتی بهترین عملکرد را دارند که تمام این موارد با دانستن بهترین سایز لوگو رقم می‌خورد. اگر با خواندن این مقاله آن‌چه را که به دنبال آن هستید، پیدا نکردید، با تماس با کارشناسان شبکه چاپ می‌توانید بگویید چه اندازه لوگویی را جست‌وجو می‌کنید. شبکه چاپ با داشتن تیم حرفه‌ای و کاربلد می‌تواند شما را راهنمایی کند تا به بهترین دستورالعمل‌های مناسب برای اندازه مناسب لوگو برای رسانه‌های اجتماعی دست یابید.

 

 





2023-03-18 13:46:18

سایز لوگو/لوگو/طراحی لوگو

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست