چرا باید اهمیت ظاهر لوگو را باید در اولویت‌های تجاری خود قرار داد؟

 چرا باید اهمیت ظاهر لوگو را باید در اولویت‌های تجاری خود قرار داد؟

اهمیت ظاهر لوگو و تاثیرات آن در برندسازی

 

 

 

دنیای تجارت حوزه‌ای بسیار رقابتی است که هم برای مشاغل کوچک و هم برای شرکت‌های بزرگ همواره با چالش‌هایی روبه‌رو است. شما به‌عنوان صاحب برند یا کسب‌وکار باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا جلوه برند خود را حفظ کنید و آن را بیشتر در معرض شناسایی قرار دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای به‌دست‌آوردن ارتباط و اعتبار، داشتن لوگوی حرفه‌ای طراحی شده است که با مدل کسب‌وکار شما همسو باشد. در اینجاست که اهمیت ظاهر لوگو بیشتر می‌شود.

 

چرا طراحی لوگو برای رشد کسب و کار مهم است؟

لوگو بیان بصری یک برند است.  لوگوهایی که به‌خوبی طراحی شده ‌ند به شرکت شما کمک می‌کنند تا به برجستگی و تمایز در میان مشتریان دست یابد. لوگو توجه را به خود جلب می‌کند و اگر به‌درستی انجام شود، تاثیر لوگو در برند افزایش می‌یابد. تقریبا 75درصد مردم یک برند را با لوگوی آن می‌شناسند. در نتیجه یک لوگوی خوب هم برای دستیابی به پایداری و رشد بسیار مهم است.

 

اهمیت ظاهر لوگو در رشد کسب‌وکار چیست؟

لوگو برند شما را از طریق بسته بندی، ست اداری و... به مصرف‌کنندگان معرفی می‌کند. یک طراحی لوگوی قدرتمند، اولین برداشت قدرتمند را ایجاد می‌کند که علاقه مشتریان را برمی‌انگیزد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار پیدا کنند.

 

  • لوگو اولین تصور قوی ایجاد می‌کند

شما برای تاثیرگذاری کسب‌وکارتان بر مخاطب فقط هفت ثانیه‌ فرصت دارید تا برداشت اولیه حاصل شود.  اهمیت ظاهر لوگو به این نحو است که این پتانسیل را ایجاد کند که مردم را به قضاوت فوری و تعامل با شما ترغیب کند.  هنگامی که به آن دست یافتید و مشتریان را به فروشگاه خود، فیزیکی یا الکترونیکی دعوت کردید، به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند.

از سوی دیگر فقدان لوگو چشم‌انداز ضعیفی ایجاد می‌‍کند که می‌تواند مشتریان را از خود دور کند.  فرقی نمی‌کند که محصولات شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشند یا تیم خدمات مشتری فوق‌العاده شایسته باشد. اگر نتوانید برداشت اولیه مناسبی را برای مخاطب خود ایجاد کنید، لاجرم بر توانایی شما برای رشد کسب‌وکارتان تاثیر می‌گذارد.

 

·       به برند هویت می‌دهد

یک هویت برند خوب به یک تصویر برند معتبر تبدیل می‌شود و کار شما را جذاب تر و محبوب‌تر می‌کند. لوگوی شما اساس هویت برند شما را تشکیل می‌دهد که برای قابل تشخیص‌تر شدن و رشد یک نهاد تجاری بسیار مهم است. اهمیت ظاهر لوگو با یک رنگ یا با یک تصویر نمایان می‌شود. رنگ و استایل لوگو در تمام تلاش‌های بازاریابی شما از جمله ایمیل‌ها، صفحات وب، بسته‌بندی، کارت‌های ویزیت و غیره ظاهر ‌شود.

استفاده از یک رنگ مشخص در لوگوی شما می‌تواند شناخت برند شما را تا 80درصد افزایش دهد. لوگوی مناسب رنگ خاصی را با کار شما مرتبط می‌کنند و شناخت برند را افزایش می‌دهند. این بدان معنی است که افراد بیشتری لوگوی شما را با تجربه مشتری خوب و محصولات با کیفیت بالا مرتبط می‌کنند و در نتیجه فروش شما را به‌طور تصاعدی بهبود می‌بخشند.

 

 

 

·       وفاداری به برند را افزایش می‌دهد

یک شرکت وفاداری به برند را از طریق تحویل مداوم محصولات با ارزش، خدمات پس‌از فروش به مشتری و ثبات در همه جنبه‌ها به دست می‌آورد. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا وفاداری به برند را تقویت کنید که در نهایت باعث می‌شود تا مشتریان دوباره به سمت شما برگردند. هزینه جذب مشتری پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری است؛ بنابراین اگر به دنبال گسترش کسب‌وکار خود با به حداقل رساندن هزینه‌های اولیه هستید، باید بر تقویت وفاداری برند خود در میان مصرف‌کنندگان تمرکز کنید.

لوگوی شما نقشی حیاتی در برانگیختن این وفاداری در ذهن طرفداران شما دارد. لوگو به‌عنوان یک نماد آشنا عمل می‌کند که بیان‌گر قابل اعتمادی، در دسترس بودن و محصولات با کیفیت است. مصرف‌کنندگان هر بار که برای خرید چیزی که شما می‌فروشید در بازار هستند به واسطه لوگوی شما به سمت فروشگاه شما کشیده می‌شوند؛ بنابراین اهمیت ظاهر لوگو باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد؛ چراکه برای موفقیت کسب‌وکار شما بسیار مهم است.

 

·       مشتریان هدف را جذب می‌کند

یکی از اهداف اصلی کسب‌وکار جذب مشتریان بیشتر از طریق تکنیک‌های بازاریابی بصری است. در صورتی که  اصول طراحی لوگو به‌درستی رعایت شود، اثر تبلیغاتی آن لوگو بیشتر می‌شود. معمولا باید طراحی لوگو از جمله رنگ‌ها و استایل، با ایدئولوژی کسب‌وکار شما و محصولاتی که می‌فروشید هماهنگ باشد تا بتواند مشتریان هدف را به سوی خود جذب کند.

به‌عنوان مثال هنگامی که یک پالت رنگ خاص را برای لوگو و برند خود انتخاب می‌کنید، به‌دنبال برانگیختن یک احساس خاص هستید.  قرمز نشان‌دهنده یک برند پر شور و حرارت و هیجانی است. آبی نشان‌دهنده آرامش، آگاهی و معنویت است، در‌حالی‌که زرد به معنای شادی، دوستی و انرژی است.  هر رنگ با معانی خاصی طنین‌انداز می‌شود و آن‌ها را به سمت محصولات شما جذب می‌کند.

به‌طور مشابه فونت لوگو در مورد شخصیت و ارزش‌های شرکت شما صحبت می‌کند. مخاطبی را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهید به آن علاقه‌مند شوید. یک فونت باوقار و سنتی با طراحی مینیمالیستی، برندی را با پایگاه مصرف‌کننده بالغ منتقل می‌کند.  برعکس یک فونت گرد با منحنی‌های ملایم برای برندهای کودکان مناسب‌تر است؛ چراکه جذاب و راحت به‌نظر می‌رسد.

 

·       حرفه‌ای‌بودن شما را تقویت می‌کند

در دنیای تجارت قوانین خاصی وجود دارد که یک کسب‌وکار را پایدار و حرفه‌ای جلوه می‌دهد. این ویژگی‌ها یک شرکت را قادر می‌سازد تا اعتماد مشتریان خود را به دست آورد. کیفیت محصول و خدمات مشتری راضی کننده قطعا در صدر فهرست قوانینی است که نشان دهنده حرفه ای بودن یک شرکت است.  با‌این‌حال، لوگو به همان اندازه، اگر نه بیشتر، نقش مهمی برای تاکید بر حرفه‌ای‌بودن یک کسب‌وکار ایفا می کند.

طراحی لوگوی حرفه‌ای مستلزم این است که شرکت در همه چیز به جزئیات توجه مشابهی داشته باشد و به احتمال زیاد وقتی نوبت به کیفیت محصولش می‌رسد، به آن توجه نمی‌کند. این نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند؛ چراکه هر مشتری انتظار دارد که یک تجارت معتبر با یک لوگوی مناسب نشان داده شود. از طرف دیگر، اگر لوگو نداشته باشید، کسب‌وکار شما را غیرحرفه‌ای و مبهم جلوه می‌دهد. این بی توجهی و عدم رعایت اخلاق تجاری از سوی شما را به تصویر می‌کشد، در نتیجه مشتریان ارزشمند و فروش سودآور را از دست می‌دهید.


ویژگی‌های یک لوگوی خوب چیست؟

درحالی‌که هر لوگویی بهتر از بی لوگوی است، شما می‌خواهید که نمایش گرافیکی شما در رشد کسب و کار تا حد امکان موثر باشد. یک لوگوی خوب مختصر، همه‌کاره، به‌یاد ماندنی و مرتبط با کسب‌وکار شما است. در ادامه ویژگی‌های تبدیل یک لوگوی موفق آورده شده است:

  • ساده: یک لوگوی ساده حتی در یک نگاه زودگذر قابل درک است و به خاطر سپردن آن راحت است.قابل توضیح است، هویت نام تجاری را به طور موثر منتقل می‌کند و در جذب مشتریان موثر است.
  • مرتبط: لوگو تصویر بصری از یک نام تجاری است؛ بنابراین باید به شرکتی که نماینده آن است، مرتبط باشد.کسب‌وکارهای کوچک باید خود را در بازار تثبیت کنند و لوگویی ایجاد کنند که با طرح کسب‌وکار آن‌ها مشخص باشد و متناسب با موقعیت کاری آن‌ها باشد.
  • مقیاس‌پذیر: از آن‌جایی که لوگو کسب و کار تمام مطالب فیزیکی و بازاریابی آنلاین شما ظاهر می‌شود، باید مقیاس‌پذیر باشد.مقیاس‌پذیری اجازه می‌دهد تا لوگو بدون از دست دادن پیام ذاتی خود، اندازه آن را افزایش یا کاهش دهد. یک لوگوی خوب به اندازه کافی همه کاره است تا در رسانه‌های مختلف بدون از دست دادن قدرت خود استفاده شود.
  • خاطره‌انگیز:یک لوگوی به‌یاد ماندنی توجه مخاطب را به خود جلب و خود را در ذهن بینندگان جاسازی می‌کند. همچنین به‌راحتی می‌توان حتی پس از آن که فرد لوگو را فقط یک بار مشاهده کرده باشد، به خاطر آورد.
  • بی‌انتها: از آن‌جایی که لوگوی شما نمایش گرافیکی کسب‌وکار شما است، می‌خواهید حتی پس از سال‌ها ثابت بمانید.در طراحی لوگوی خود عمر طولانی را هدف قرار دهید؛ چراکه علیرغم تغییر روندهای بازاریابی، لوگو باید ماندگار باشد.
  • متمایز:یک لوگوی موثر برند شما را در یک بازار به‌هم‌ریخته برجسته‌تر می‌کند و آن را از رقبا متمایز می‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که لوگوی شما متمایز است و شبیه هیچ لوگوی دیگری در دنیای تجارت نیست

 

شبکه چاپ، ارائه‌دهنده انواع خدمات تبلیغاتی و چاپی

تاثیر لوگو در کسب و کار مسئله‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. زمانی که صحبت از رشد کسب‌وکار می‌شود، لوگو نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. یک لوگوی خارق‌العاده در اولین تعامل خود با مشتریان تاثیر قدرتمندی ایجاد می‌کند. لوگو هویتی متمایز برای برند فراهم می‌کند که احساسات مثبت را به خصوص در بین مشتریان تکراری برمی‌انگیزد. انواع لوگو می‌تواند ارزش‌های اصلی شرکت را در یک نگاه به تصویر کشد و در افزایش وفاداری به برند و تقویت اعتبار و حرفه‌ای بودن سازمان موثر است.  همه این مزایا به شما کمک می‌کند تا تجارت خود را به طور پایدار و موثر توسعه دهید.

شبکه چاپ با ارائه انواع خدمات چاپی و داشتن بیش‌از 25 نوع کاغذ می‌تواند متناسب با بودجه و سلیقه شما تبلیغات کاغذی در هر نوع و اندازه‌ای طراحی و چاپ کند. این مجموعه با بیش‌از 40 سال تجربه کاری و همکاری با بیش‌از 100 برند مطرح در کشور می‌تواند شما را از نتیجه کار راضی کند. اگر پس‌از خواندن این مقالبه سوالی ذهن شما زرا درگیر کرده است یا سفارشی دارید، با شبکه چاپ تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه با افتخار پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

 





2023-06-18 19:09:35

لوگو /طراحی لوگو/ قیمت لوگو

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست