راهنمای چاپ لوگو

 راهنمای چاپ لوگو

با جزییات راهنمای چاپ لوگو بیشتر آشنا شوید

 

اگر تابه‌حال از راهنمای چاپ لوگو استفاده کرده باشید، متوجه هستید که پیروی از مراحل آن به بالابردن کیفیت کارتان کمک قابل توجهی خواهد کرد. می‌دانید که برند جایگاه مهمی در هر کسب‌و‌کار دارد؛ بنابراین بهتر است در طراحی آن از ایده‌ها و اصول پیروی کنید. بسیاری از طراحان لوگو جهت طراحی آنچه که در ذهن دارند از راهنمای چاپ لوگو استفاده می‌‌کنند. از یک خوراکی ساده گرفته تا پوشاک و حتی ابزارآلات ساخت‌و‌ساز همه با یک برند و لوگو به بازار عرضه می‌شوند که این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه غیر قابل انکار برندسازی است. به ‌همین خاطر اگر به‌دنبال راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هستید توصیه می‌شود تا حتما با نحوه طراحی و چاپ لوگو آشنایی پیدا کنید و سپس در این زمینه قدم بردارید. شبکه چاپ در این مقاله سعی دارد تا روش‌های طراحی لوگو روی هر چیزهمانند، جعبه و بسته بندی، ست اداری، پاکت و ... را به شما آموزش دهد. تا پایان همراه ما بمانید.

 

آنچه باید قبل از چاپ لوگو بدانید

در طراحی لوگو توجه به چند موضوع خاص باید مد نظر قرار گیرد؛ چراکه بدون رعایت آن‌ها قطعا به مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد. بنابراین قبل از اقدام به طراحی باید به جنبه‌‌های فنی چاپ لوگو توجه کرد تا بتوان لوگویی حرفه‌ای و استاندارد به چاپ رساند. این موارد شامل موضوعات زیر می‌شوند:

 

  • توجه به RGB و CMYK

دو فاکتور و حالت رنگ بسیار مهم در زمینه چاپ و طراحی لوگو وجود دارد که می‌توان آن‌ها را اصلی‌ترین عوامل در تعیین کیفیت طرح خود دانست. نام این دو فاکتور را از رنگ‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شود، اقتباس گرفته‌اند. این رنگ‌ها شامل فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و همین‌طور قرمز، سبز و آبی هستند. در هر یک از این دو فاکتور یک رنگ کلیدی وجود دارد که با ترکیب سایر رنگ‌ها به‌دست می‌آید و در طراحی لوگو بسیار تاثیرگذار است. برای مثال در CMYK از ترکیب همه رنگ‌ها، رنگ سیاه به دست خواهد آمد و رنگ کلیدی آن محسوب می‌شود. شاید باور نکنید، اما این دو فاکتور از مهم‌‌ترین مواردی هستند که طراحان لوگو مورد توجه قرار می‌دهند. هر کدام از آن‌ها در طراحی لوگویی خاص استفاده می‌شود، برای مثال CMYK اغلب در طراحی لوگوهای فیزیکی و کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرح‌های حرفه‌ای و جذابی را به‌عنوان خروجی به شما تحویل می‌دهد.

این در حالیست که RGB کمی متفاوت عمل می‌کند و به جای همپوشانی رنگ‌های پایه جهت ایجاد رنگی جدید نورهای قرمز، سبز و آبی را منعکس می‌کند. می‌دانید که این سه جزو رنگ‌های اصلی محسوب می‌شوند و تقریبا تمام رنگ‌های دیگر را پوشش می‌دهند. به‌همین خاطر در راهنمای طراحی لوگو آمده است که استفاده از RGB بخش قابل توجهی از طراحی لوگوی شما را پوشش خواهد داد. ترکیب این رنگ‌ها سایر طیف‌های رنگی را می‌سازد که به‌راحتی می‌توان شدت و ضعف هر یک را کنترل کرد. ذکر یک نکته واجب است که طیف رنگی CMYK اغلب در پروژه‌های چاپی و طیف RGB در پروژه‌‌های دیجیتال بهتر جواب خواهند داد.

 

  • تصاویر رستری و وکتوری

برای اینکه بدانید چگونه می‌توان لوگوی خود را روی هر چیزی به‌راحتی چاپ کرد، باید بر موضوع رستری یا وکتوری‌بودن تصویر حساسیت زیادی به‌خرج دهید. اینکه تصویرتان به‌صورت شطرنجی باشد یا برداری را باید خودتان تعیین کنید، اما قبل از انتخاب هر یک بهتر است به‌خوبی با آن‌ها آشنایی داشته باشید. بسیاری از طراحان لوگو از تفاوت دقیق این دو مطلع‌اند و با توجه به خواسته سفارش‌دهنده و نوع سفارش دست به اقدام می‌‌زنند. احتمالا تا به‌حال تصاویر رستری یا پیکسلی به گوشتان خورده است، با ایجاد یک تصویر، پیکسل‌ها قفل می‌شوند و امکان تغییرشان وجود ندارد. البته می‌توان تصویر را در جهات مختلف کشید، اما کیفیت آن‌ها به‌طرز قابل توجهی پایین خواهد آمد.

از سوی دیگر تصاویر برداری یا وکتوری اساسا بر پایه معادلات ریاضی شکل گرفته‌اند که هرچه بزرگ یا کوچک می‌شوند تغییری در کیفیت و نوع آن‌ها ایجاد نمی‌شود. این نوع تصویر برگ بنده‌ای برای طراحان لوگو است تا به‌راحتی از ایده‌های خود استفاده کنند؛ در‌حالی‌که کیفیت تصویر هیچ تغییری نکرده است. معمولا از تصاویر شطرنجی یا رستری در عکس‌ها استفاده می‌شود و بهترین انتخاب در برنامه‌هایی مانند فتوشاپ به‌شمار می‌روند، به‌طور معمول در طرح‌های گرافیکی و هنر دیجیتال تصاویر رستری عملکرد بهتری دارند. این درحالی است که تصاویر وکتور به‌‌دلیل انعطاف‌پذیربودن و امکان تغییر سایز گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های چاپی محسوب می‌‌شوند. در طراحی انواع نماد، لوگو و حروف چینی می‌توان روی تصاویر وکتور حساب ویژه‌ای باز کرد.   

 

  • وضوح

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم و کاربردی که در راهنمای چاپ لوگو بسیار روی آن تاکید می‌شود، وضوح تصویر است. در‌صورتی‌که قبلا مانیتور یا تلویزیون خریداری کرده‌اید با این اصطلاح که به‌وضوح تصویر و پیکسل‌های آن مرتبط است آشنا شده‌اید. منظور از وضوح تصویر قرارگیری تعدادی پیکسل در یک اینچ از تصویر است که هر چه این شرایط فشرده‌تر باشد، کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. بر این اساس در طراحی لوگو باید توجه زیادی به این موضوع داد تا لوگویی با وضوح عالی طراحی و چاپ کرد.

 

  • چاپ لوگو روی سطوح

اینکه لوگو قرار است روی چه سطحی چاپ شود، بسیار مهم است؛ چراکه تمام عناصر قبلی ذکر شده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در ‌واقع باید هدف از چاپ لوگو روی یک سطح و کیفیت و جنس آن سطح از قبل تعیین شود تا طراحی لوگو به‌بهترین نحو ممکن صورت گیرد. برای مثال اگر به‌‌دنبال چاپ لوگو روی یک سطح پارچه‌ای و نرم مانند تی شرت، هودی و... هستید، قطعا باید از ابزارهای خاص و متد ویژه‌ای استفاده کنید. طبق راهنمای چاپ لوگو، طرح شما با بهترین کیفیت روی سطح مورد نظر بنشیند؛ بنابراین در این مورد توجه زیادی به خرج دهید.

 


فرآیند چاپ لوگو چگونه است؟

 

جهت چاپ لوگو روی سطح چند روش وجود دارد که هر طراحی با توجه به هدف خود و سفارش سفارش‌‌دهنده باید این مراحل را حتی با کمی تغییرات انجام دهد. با این مراحل در ادامه آشنا شوید:

 

  • چاپ روی صفحه

معمولا چاپگر شرایط و صفحه چاپ را به شما نشان می‌دهد، تا جایی‌که در نهایت امکان تغییر سایز و اندازه صفحه را خواهید داشت. با کمک دستگاه می‌توان نوع طرح و چگونگی قرارگیری آن روی جنس و محل مورد نظر را تعیین کرد؛ بنابراین اگر به‌دنبال یک طراحی جذاب هستید حتما دستورات لازم را به چاپگر بدهید. پس‌از نهایی‌شدن دستورات داده شده به چاپگر قطعا تصویر شما به بهترین نحو روی سطح مورد نظرتان چاپ خواهد شد.

 

  • گرافیک

حتما گرافیک تصویر را بررسی کنید. می‌دانید که لوگو یک تصویر از برند کسب‌و‌کار شماست که باید به بهترین نحو در معرض نمایش قرار گیرد. بر این اساس تعیین گرافیکی عالی و حرفه‌ی شما را چند هیچ از رقبایتان جلو خواهد انداخت. پس قبل از اینکه بخشی از کار دچار نقص شود، حتما گرافیک آن را تعیین کنید. توصیه می‌شود که از بالابردن گرافیک طرح غافل نشوید. هیچ چیزی به اندازه زیبا دیده‌شدن قادر نیست موفقیت شما را به‌دنبال داشته باشد و درصد بالایی از مخاطبان را به سمتتان روانه کند.

 

  • چاپ طرح

آخرین و حیاتی‌ترین مرحله از مراحل طراحی لوگو چاپ طرح است که کار طراح را تمام‌شده به‌حساب می‌آورد. هر طراح لوگو می‌داند که چاپ طرح روی سطح و بخش مورد نظر تا چه اندازه در موفقیتش تاثیرگذار خواهد بود، تا جایی‌که وجود هرگونه مشکل یا نقص در آن طرح لوگو را زشت می‌کند. جهت جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی بهتر است طراح قبل از اتمام کار چندین بار طرح لوگو را بررسی و حتی مدلسازی کند. با این کار لوگویی زیبا و خاص طراحی خواهید کرد که به موفقیت کسب‌و‌کارتان بسیار کمک می‌کند. 

 

 

سخن آخر

مهم نیست که در کجا و روی چه سطحی لوگوی خود را چاپ می‌کنید، آنچه مهم است رعایت اصول راهنمای چاپ لوگو است که هر طراحی به‌خوبی با این مضوع آشنایی دارد. به‌ هر حال برای شروع یک کسب‌و‌کار به لوگو نیاز دارید که در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت لوگویی باکیفیت و زیبا طراحی کنید. بهترین و منطقی‌ترین کاری که می‌توان جهت اطمینان از نتایج چاپ به دست آورد استفاده از اصول طراحی لوگو و کمک گرفتن از افراد متخصص است. شبکه چاپ اینجاست تا به شما در داشتن لوگویی زیبا و چشمگیر کمک کند. این مجموعه حرفه‌ای با استفاده از ایده‌های جدید و به‌روز زیبایی را برای لوگوی کسب‌و‌کارتان به ارمغان می‌آورد.

 





2023-08-27 11:51:53

لوگو/ چاپ_لوگو

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست