طراحی و چاپ لوگو | طراحی لوگو و چاپ

 طراحی و چاپ لوگو

لوگو چیست؛ طراحی و چاپ لوگو چه اهمیتی دارد؟

اولین چیزی که با دیدن تصویر یک سیب گاز زده به ذهن شما می رسد، چیست؟

 بله، قطعاً شرکت اپل و محصولات با کیفیتش...

یکی از مهمترین ابزار بازاریابی در هر کسب و کاری، لوگو آن کسب و کار است که طراحی و چاپ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی شبکه چاپ، به بررسی این موضوع می پردازیم.

لوگو چیست؟

در بازار رقابتی امروز، بندرت کسب و کاری را می بینید که یک لوگو اختصاصی برای خود نداشته باشد. طراحی لوگو یکی از ضروریات هر کسب و کاری در مسیر بازاریابی و فروش بشمار می رود. لوگو (logo) همان نشان، آرم یا برند تجاری مخصوصی است که هر سازمان، شرکت یا گروه خاصی برای هویت بخشیدن به کسب و کار خود انتخاب و استفاده می کند. انواع لوگو شامل لوگو تصویری، لوگو نوشتاری (لوگو تایپ) و لوگو ترکیبی می شود.

چرا یک کسب و کار به طراحی و چاپ لوگو نیاز دارد؟

سوالی که ممکن است برای بیشتر صاحبان کسب و کار در زمان شروع تجارت مطرح شود، این است که طراحی و چاپ لوگو چقدر اهمیت دارد؟

یک لوگوی جذاب و به یاد ماندنی به ویژه در مراحل اولیه کار بسیار مهم است. در ادامه، برخی از مزایای طراحی و چاپ لوگو را با هم مرور می کنیم:

افزایش شانس کسب درآمد و فروش بیشتر: با ارائه یک بسته تجاری خوب و مناسب که شامل طرح و گرافیک های بازاریابی است، یک تجارت کامل­تر و بهتر به نظر می رسد.

افزایش جذب مشتری: اغلب مشتریان به دنبال یک شرکت تجاری شناخته شده هستند. بنابراین، ممکن است که "نگاه و احساس" مشتریان به لوگو شرکت شما یکی از معیارهای تصمیم گیری برای خرید باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر محل چاپ لوگو بر روی بسته بندی در احساس مشتری

برندسازی یک کسب و کار: برای ایجاد یک تصویر و برند تجاری که فراتر از هویت فردی باشد، داشتن یک لوگوی حرفه ای و خاص ضروری است. لوگو نشان دهنده شهرت کسب و کار است. یک لوگو و طرح های چاپ شده حرفه ای، تعهد کسب و کار را به تجارت موردنظر و همچنین مشتریانش نشان می‌دهد.

ایجاد حس ثبات و اعتماد در مشتریان: یک لوگوی با طراحی مناسب به مشتری این حس را القا می کند که صاحب کسب و کار، کار را به خوبی انجام می دهد و از عهده ی آن به درستی هر چه تمام­تر بر می آید. در صورتی که یک لوگو با طراحی نامناسب نشان دهنده عدم توانایی و ضعف آن کسب و کار است و باعث عدم اطمینان مشتریان به آن شرکت می شود.

ماندگاری در ذهن مشتریان: حدود 40 درصد از افراد چیزهایی که می بینند را بیشتر از چیزهایی که می شنوند یا می خوانند، به خاطر می آورند. بر این اساس، اگر فرد یک لوگو در ارتباط با کسب و کار خود داشته باشد، ثابت نگه داشتن و عدم تغییر در این لوگو ها باعث می شود که در صورت نیاز به کالا یا خدمات، مشتریان در ابتدا آن لوگو را به یاد بیاورند.

معرف کسب و کار: یک لوگو می تواند قابلیت معرفی و تفسیر کسب و کار مربوط به خود را داشته باشد. در زمان انتخاب شرکت، اگر اسم موردنظر یک اسم اختصاری یا یک کلمه کوتاه شناخته شده باشد، می توان با آن اسم یک لوگو مناسب طراحی کرد، به طوری که این لوگو به تنهایی وظیفه ی معرفی کسب و کار به مشتریان شما را بر عهده می‌گیرد.

لوگو به عنوان اسم کسب و کار: اگر یک نام سخت و دشوار برای شرکت خود انتخاب کردید، ممکن است باعث شود که مشتریان نام آن را به خاطر نیاورند. در حالی که اگر این اسم را با استفاده گرافیک های جالب و لوگو مناسب طراحی کنید، مشتریان بهتر اسم شرکت شما را به خاطر می آورند.

بیان مفهوم یک تجارت نا آشنا به مشتریان: در صورتی که تجارت شما نا آشنا باشد و یا توضیح آن مشکل باشد، به کمک یک لوگو می توانید دقیقاً آن چیزی که هدف شرکت است را به مخاطبان معرفی کنید.

ایجاد مزیت رقابتی: یک لوگوی خوب می تواند معانی زیادی داشته باشد. برای مثال، یک لوگو می تواند نحوه انجام کار و رویه های خاصی که باعث می شود کسب و کار موردنظر در رقابت متمایز شود را به خوبی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: چه عواملی در موفقیت یک لوگو تاثیرگذار هستند؟

مشتریان دائم و با وفا: در صورتی که از یک لوگو که به خوبی طراحی شده است، استفاده کنید (به ویژه زمانی که با یک برنامه بازاریابی قوی همراه شود)، این لوگو می تواند شرکت شما را در سطحی بسیار بالاتر از سطح رقبا قرار دهد. در این صورت، مشتریان فعلی شما به سمت رقبا کشیده نمی شوند و به مشتریان دائمی شما تبدیل می شوند.

چه روش هایی برای چاپ لوگو وجود دارد؟

قبل از اینکه لوگو موردنظر برای چاپ ارسال شود، بررسی کنید که کدام نسخه از لوگو برای محصول شما مناسب­تر است. در طراحی و چاپ لوگو حتماً در انتخاب "ناحیه چاپی" دقت کنید. ناحیه چاپی نقطه مشخصی از شی یا محصول موردنظر است که می توان یک لوگو را در آن ناحیه چاپ کرد. طراحی لوگو باید با آن فضا متناسب باشد.

لوازم التحریر، لباس، بسته بندی و محصول از جمله مواردی هستند که می توانید با رعایت اصول طراحی لوگو، یک لوگو مناسب از شرکت خود را بر روی آنها چاپ کنید.

  • چاپ لوگو روی لوازم التحریر

به غیر از کارت ویزیت، یک لوگو را می توان بر روی انواع لوازم التحریر، پاکت نامه و یا پوستر چاپ کرد. مهمترین نکته ای که باید هنگام چاپ لوگو بر روی لوازم التحریر در نظر گرفته شود این است که لوگو حاشیه داشته باشد. حاشیه لوگو حداقل باید 50 درصد اندازه لوگو از هر طرف باشد.

  • چاپ لوگو روی لباس

لباس هایی همچون تی شرت، پیراهن یقه دار، کلاه، پیراهن و جوراب متداول ترین لباس هایی هستند که بر روی آن ها لوگو به چاپ می رسد. لوگوها از طریق روش های مختلفی همچون گلدوزی، چاپ صفحه ای و انتقال برچسب، بر روی لباس چاپ می شوند.

گلدوزی تکنیکی است که با استفاده از دستگاه خیاطی انجام می شود. تصویر لوگو بر روی نرم افزار بارگذاری می شود و سپس، دستگاه لوگو را در هر قسمتی از لباس که مورد نظر طراح باشد، قرار می دهد.

چاپ صفحه ای روشی ایده آل برای بسیاری از محصولات است، چرا که در این روش باید صفحات نمایش برای هر طراحی سفارشی­سازی شوند. دوام این نوع چاپ بسیار خوب است و همچنین متداول ترین روش برای چاپ لوگو بر روی تی شرت و کیف است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روش های چاپ

  • چاپ لوگو روی بسته بندی

ممکن است یک فروشنده بخواهد لوگوی مربوط به خود را بر روی برچسب یا بسته بندی هایی همچون جعبه و کیف چاپ کند. در محصولاتی که در جعبه بسته بندی می‌شوند، چاپ لوگو بر روی بافت کاغذ انجام می‌شود. هنگام چاپ لوگو روی بسته بندی باید اطمینان حاصل شود که این لوگو به راحتی قابل رؤیت و تشخیص است.

  • چاپ لوگو روی محصولات

برا مثال، یک سالن ورزشی یا یک شرکت وابسته به ورزش می تواند لوگوی خود را بر روی بطری های آب و حوله ها چاپ کند. شرکت های عرضه کننده حیوان خانگی نیز می توانند لوگو خود را روی کاسه مواد غذایی چاپ و تبلیغ کنند.

برخی از شرکت های آنلاین نیز امکانی را فراهم می کنند تا لوگو و طراحی خود را در سایت بارگذاری کرده و آن را در بسیاری از محصولات خود به حالت پیش نمایش نشان دهد.


 چاپ لوگو

صحبت پایانی

لوگوها یکی از ویژگی های اساسی و مهم کسب و کارها محسوب می شوند. برای طراحی و چاپ یک لوگوی حرفه ای، باید قواعد و اصول این صنعت را رعایت کرد. لوگو قابلیت چاپ روی اشیاء مختلف را دارد (تابلوهای تبلیغاتی، کارت ویزیت، لباس، جعبه بسته بندی و غیره) و در چاپ آن باید ناحیه چاپی مناسبی را انتخاب کرد. در نهایت، باید گفت که طراحی و چاپ لوگو یک کار خسته کننده و بی فایده نیست! با طراحی و چاپ یک لوگوی جذاب و خاص، می توانید کسب و کار خودتان را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید.


 طراحی لوگو و چاپ



2020-03-19 19:44:57

طراحی و چاپ لوگو | چاپ لوگو | طراحی لوگو و چاپ

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست